بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/12/13 - 08:28
  • - تعداد بازدید: 666
  • - تعداد بازدیدکننده: 663
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان:

تکریم نخبگان، نخبه‌پروری را در کشور نهادینه می‌کند

رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان گفت: الگوسازی از شخصیت‌های ممتاز علمی و فرهنگی کشور آینده را برای نخبه‌پروری بیمه می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ با هدف توسعه و ترویج فرهنگ تکریم فرهیختگان، نخبگان و سرآمدان علمی و شناسایی رموز موفقیت آنان و الگوسازی برای جوانان، مراسم تکریم زنده‌یاد ابوالفضل درویزه؛ عضو برجسته هیئت علمی بازنشسته دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه گیلان به همت بنیاد نخبگان استان و با مشارکت مراکز علمی و تحفقیقاتی استان، برگزار شد.

در این مراسم، نجفی؛ رئیس دانشگاه گیلان با تاکید بر لزوم تکریم و بزرگداشت شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگ، گفت: مسیر نخبه‌پروری و الگوسازی برای نسل بعد از درون همایش‌های تکریم شخصیت‌های بزرگ می‌گذرد.

وی افزود: پروفسور درویزه از شخصیت‌های در تراز انقلاب اسلامی بود و شخصیت‌پردازی افرادی همچون وی باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد .استاد درویزه در دوران حیاتش منشأ خیر و برکت برای استان گیلان و جامعه دانشگاهی بود و سال‌ها در این عرصه صادقانه کوشید.

نجفی با بیان اینکه آینده به وجود تجارب و اندوخته‌های بزرگانی چون زنده یاد ابوالفضل درویزه نیاز مبرم دارد، اضافه کرد: بهره‌گیری از اندوخته‌های ارزشمند اساتید، نخبگان و بزرگان راه رسیدن به تعالی را هموار می‌کند.

در ادامه، شیرینی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان با تشریح چگونگی فرآیند برگزاری مراسم تکریم پروفسور درویزه در بنیاد ملی نخبگان، اظهار داشت: الگوسازی شخصیت‌های ممتازی چون زنده یاد درویزه می‌تواند آینده را برای نخبه‌پروری بیمه کند.

وی با اشاره به جایگاه قرآنی و الهی تکریم از شخصیت‌های برتر و نخبه، اضافه کرد: تکریم و نکوداشت شخصیت‌های ممتاز در قرآن مورد ستایش قرار گرفته است و از تأکیدات الهی محسوب می‌شود.به همین دلیل، معرفی و الگوسازی شخصیت‌های نخبه و موفق استان گیلان یکی از اولویت‌های  این بنیاداست.

شیرینی با اشاره به شخصیت جامع، کامل و کم‌نظیر پروفسور ابوالفضل درویزه، گفت: نام زنده‌یاد درویزه همانند ستاره‌ای در آسمان نخبگان استان گیلان و کشور می‌درخشد چراکه وی در تمام ابعاد شخصیتی، مدیریتی، اخلاقی و عرفانی جایگاه ممتازی داشت.

رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان خاطرنشان کرد: نگاه تکریم‌محور و الگوساز به نخبگان، آیندۀ علمی کشور را بیمه می‌کند.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 164648
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین