بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/10/29 - 01:06
  • - تعداد بازدید: 415
  • - تعداد بازدیدکننده: 112
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان استان گیلان:

جامعة نخبگانی خود را وام‌دار مردان بزرگ تاریخ کشور می‌داند

مسعود اصفهانی؛ رییس بنیاد نخبگان استان گیلان با اشاره به یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک‌خان‌جنگلی، گفت: جامعة نخبگانی خود را وام‌دار مردان بزرگ تاریخ کشور می‌داند و به آنان ادای احترام می‌کند.

~/Asset/News/News/Image/indexعقعبتب.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای فعالیت‌های فرهنگی و با هدف آشنا ساختن اجتماع نخبگانی با مفاخر ملی و جاذبه‌های فرهنگی و اجتماعی، برنامه بازدید مجازی از خانه-موزه اسناد جنگل و آرامگاه میرزاکوچک خان جنگلی به منظور ارتقای خود آگاهی ملی و حس دلبستگی به میهن و ارتقای هویت ایرانی و اسلامی، برگزار شد.



در این بازدید، مسعود اصفهانی؛ رییس بنیاد نخبگان استان گیلان با اشاره به یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک‌خان‌جنگلی، گفت: جامعة نخبگانی خود را وام‌دار مردان بزرگ تاریخ کشور می‌داند و به آنان ادای احترام می‌کند.



موسوی؛ رییس پژوهشکده گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان نیز با بیان اهداف قیام میرزا کوچک‌خان‌جنگلی، وی را شخصیتی مبارز و مردمی و آزادی‌خواه توصیف کرد.



در بخش دیگری از این برنامه، علیزاده؛ معاون سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت میرزاکوچک‌خان را نماد آزادگی و ایستادگی در مقابل ظلم، ستم و فساد توصیف کرد و بر لزوم الگوسازی از این مفاخر بزرگ تأکید کرد.



در ادامه، قسمت‌های مختلف خانه میرزاکوچک‌خان‌جنگلی که در محله استادسرای شهر رشت واقع است، شامل حیاط منزل، اتاق‌ها، آثار و اسناد بجامانده از دوران نهضت جنگل، با توضیحات کارشناسان به نمایش در آمد و سپس شرکت‌کنندگان از موزه اسناد جنگل که با کوشش و همت پژوهشکده گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان دایر شده، بازدید کردند.



حضور بر مزار میرزاکوچک‌خان‌جنگلی واقع در محله سلیمانداراب رشت و ادای احترام به روح بلند وی، از دیگر بخش‌های این برنامه بود.
  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 154199
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین