بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/04/11 - 14:29
  • - تعداد بازدید: 492
  • - تعداد بازدیدکننده: 476
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
ابراهیمی در آیین تکریم از چهره ماندگار صنعت:

جامعه صنعت به تربیت نسل جدید نیاز دارد/ توجه بنیاد ملی نخبگان به سرآمدان صنعتی

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: در میان مشکلات حوزه صنعت، مدیران به الگو گرفتن از شخصیت‌ها و از طرفی جامعه صنعت نیز به تربیت نسل جدید نیاز دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ عباس ابراهیمی معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در مراسم تجلیل از مهندس زینلی به عنوان چهره ماندگار ملی اظهار کرد: این مراسم به پاسداشت خدمات و زحمات ایشان نسبت به استان، کشور، میهن و مردم برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه اقدامات این کارآفرین، آبادانی منطقه را سبب شده است، افزود: بنیاد ملی نخبگان در رویکرد جدید خود علاوه بر سرآمدان علمی، افراد فعال و سرآمدان حوزه صنعت، فناوری، نوآری و کارآفرینی را نیز مورد توجه قرار داده است.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ویژگی‌های مهندس زینلی، افزود: تقید به دین، دانش،  فناوری و توسعه درون زا و ساخت تجهیزات و ماشین آلات داخل، توجه به نوآوری و توجه به لایه‌های مختلف صنعت، کارکنان و همکاران و همچنین تمرکز بر صنعت از مهم‌ترین شاخصه‌های ایشان است.

ابراهیمی، تأسیس، بنیان گذاری، توسعه و بهبود مستمر و توجه به زادبوم و زادگاه را از دیگر ویژگی‌های ایشان دانست و گفت: فعالیت‌های این کارآفرین برتر ملی باعث کاهش مهاجرت از استان و اهتمام ویژه‌ای به پرورش نسل جدیدی از مدیران شده؛ همچنین در امور خیریه، مردم داری و در نظر گرفتن منافع ملی پیشتاز بوده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات صنعت از جمله تأمین مواد اولیه، مسائل واردات و تحریم‌ها، بیان کرد: در میان تمام این مشکلات، ناهمواری‌ها و ناملایمات هدف از برگزاری این مراسم الگوسازی از شخصیت بزرگ مردان صنعت کشور است چراکه مدیران به الگو گرفتن از شخصیت‌ها و از طرفی جامعه صنعت نیز به تربیت نسل جدید نیاز دارند.

حوزه صنعت و فناوری کشور نیازمند الگوسازی شخصیت‌هاست

جواد اشرفی  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز در آیین تکریم ملی از سید محمدحسین زینلی؛ چهره ماندگار صنعت در بیرجند اظهار کرد: الگوسازی از شخصیت مهندس زینلی هدف از برگزاری این مراسم است و مجموعه کویر تایر امروز توانسته حس تعلق را در سطح اجتماع ایجاد کرده و به عنوان یک سازمان شهروندی مایه افتخار خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه این تکریم‌ها و تجلیل‌ها در همه حوزه‌ها در خراسان جنوبی تداوم خواهد داشت، افزود: امروز در سازمان‌ها تنها به قهرمان و پهلوان نیاز نداریم.

اشرفی بیان کرد: از بنیاد ملی نخبگان انتظار داریم که ماحصل این تقدیر یک سبک مدیریتی باشد، مهندس زینلی یک سازمان خودکفا و تولید محور را مدیریت می‌کند که برگ موفقی در کارنامه خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: عصر جدید، عصر تولید ناب بوده و تولید ناب همین است که حضرتعالی حفظ ارزش افزوده برای رسالت اجتماعی مجموعه کویر تایر کردید و فلسفه کویر تایر در سطح جامعه عملی و نهادینه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: انتظار از بنیاد ملی نخبگان این است که خروجی و ماحصل این تقدیر و تکریم یک کتابچه، دست نوشته و بروشور از شخصیت مهندس زینلی برای مدیریت سایر نهادها باشد.

مسئولان در رفع موانع تولید کمک کننده باشند

حسین خسروی اسفزار، نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اگر پیامبر گرامی اسلام تاکید داشتند که باید دست کارگر را بوسید حتما امثال ما باید دست کارآفرینان را ببوسیم.

وی با گرامیداشت یاد عالم بزرگ آیت الله ربانی به واسطه ثبت کویر تایر در سال ۱۳۶۶ به وسیله این عالم، بیان کرد: مدیرعامل کویر تایر به همت کارکنان از سال ۱۳۶۶ تاکنون برای حدود هشت نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وظیفه ما تکریم از سرآمدان در بخش‌های مختلف است و علاوه بر این وظیفه، تکریم و معرفی این چهره ملی ماندگار نشان دهنده اراده پولادین و تحقق فعل "ما می‌توانیم" است.

خسروی اسفزار تصریح کرد: باید جوانان از شخصیت ایشان الگو گرفته و پای تجربیات ایشان بنشینند، مسئولان اگر خواستار توسعه کویر در فازهای بعدی هستند، باید در رفع موانع به مدیرعامل کویر تایر در سطح ملی کمک کنند.

نگاه علمی به موتور محرکه اقتصادی کشور

عباسعلی رضاپور، رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند نیز گفت: فرهنگ تکریم و تقدیر و تشکر ریشه در تعالیم اسلامی ما مسلمان دارد، خدمات جهادی مدیرعامل کویر تایر و فراهم کردن بستری برای توسعه علم بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی افزود: امروز فرصت مناسبی است که مهم‌ترین موتور محرکه اقتصادی کشور یعنی بخش صنعت و معدن نگاه اندیشمندانه شود چرا که این بخش عامل ایجاد اشتغال مولد و پایدار در افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه است.

رضاپور خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی بیرجند که شعار پرچمداری توسعه صنعت و معدن در شرق کشور را جزو رسالت خود دارد اخیرا نهضت احیای واحدهای اقتصادی استان را در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی دنبال می‌کند و این دانشگاه مشارکت در برگزاری این مراسم، یادمانی از چهره ملی صنعت خراسان جنوبی را در محل این دانشگاه پرده‌نمایی خواهد کرد.

در پایان این مراسم، لوح ارج نامه‌ای که عالی ترین نشان بنیاد نخبگان برای فناوران حوزه‌های تخصصی صنعت است به سید محمدحسین زینلی به عنوان چهره ملی ماندگار صنعت تقدیم شد.

***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 166231
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین