بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/10/23 - 10:30
  • - تعداد بازدید: 341
  • - تعداد بازدیدکننده: 79
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان البرز:

جشنواره امیرکبیر، فرصتی برای تعامل دانش‌آموختگان با صنعت است

نبییونی با اشاره به رویکرد جشنواره امیرکبیر، گفت: تسهیل روند ارتباط کارفرمایان با دانش‌آموختگان، یکی از اهداف مهم این رویداد است.

~/Asset/News/News/Image/B4DFDDB8-31A2-4677-8A1B-7DF97528CC26.jpeg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ محمد نبیونی؛ رییس بنیاد نخبگان استان البرز در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی امیرکبیر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امیرکبیر، گفت: این رویداد ملی به نام این چهره فاخر نامگذاری شده و در این جشنواره از افرادی که در مسیر ایشان گام بر می‌دارند، قدردانی خواهد شد.




وی اقدام عملی مناسب برای ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه را از مهمترین اهداف جشنوارة امیرکبیر برشمرد و افزود: برگزاری جشنواره ملی امیرکبیر با موضوع پایان‌نامه‌ها و رساله‌های کارفرما‌محور، به منزلة بی‌توجهی محققان و پژوهشگران به حوزه‌های مرز دانش و کم اهمیت شمردن تلاش‌ها در این عرصه نیست.




نبیونی با اشاره به اهمیت تحقیقات بنیادین، ادامه داد: در یک نمونه، تلاش چندین ساله دو دانشمند در مطالعه سیر تکامل و چرخه زندگی، یک ریزموجود منجر به تحول و پایه مطالعات در حوزۀ پزشکی، شناخت و درمان بیماری سرطان شده است.




رییس بنیاد نخبگان البرز تأکید کرد: در حوزه‌های مختلف علمی نباید بر کاربردی و کارفرمامحور بودن پایان‌نامه و رساله دکتری تأکید صرف داشت چراکه نتیجة همه تحقیقات زودبازده نیست.




نبیونی با اشاره به نقش و جایگاه جهاد دانشگاهی و اتاق بازرگانی در زمینه‌سازی برای اثرگذاری بیشتر جامعة نخبگانی، اظهار داشت: این دو نهاد، در راستای گام برداشتن و اجرای یک اقدام عملی برای ارتباط دانشگاه و صنعت (کارفرما) با بنیاد نخبگان استان البرز تعامل داشتند تا بتوانند در قالب این رویداد، گام بلندی در راستای رفع دغدغه اصلی کشور در چند دهة اخیر بردارند.




وی اظهار داشت: علی‌رغم شرایط سخت در یکسال گذشته و درگیری با ویروس کرونا، استان البرز به عنوان برگزارکننده اولین جشنواره ملی امیرکبیر از بیش از 45 دانشگاه، مرکز علمی و پژوهشی در سراسر کشور پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها را در حوزه‌های مختلف علمی دریافت و داوری کرد.




نبیونی بیان داشت: در مجموع در حوزه فنی مهندسی تعداد 19، کشاورزی، منابع‌‍طبیعی و محیط‌زیست تعداد 32، در حوزه علوم‌پایه تعداد 27، در حوزه علوم‌انسانی تعداد 19 و در حوزه هنر تعداد 3 پایان‌نامه و رساله دکتری توسط دبیرخانه جشنواره دریافت شده است.




وی در پایان خاطرنشان کرد: پایان‌نامه‌های دریافت شده می‌بایست دارای شرط کاربردی کارفرمایی می‌بودند؛ یعنی علاوه بر کاربردی بودن حتماً کارفرمایی خارج از دانشگاه باید پایان‌نامه و رساله را مورد حمایت قرار داده باشد.
  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 145330
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین