بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/10/13 - 12:22
  • - تعداد بازدید: 369
  • - تعداد بازدیدکننده: 58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
نمایندة ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری:

حمایت از جامعة نخبگانی یک وظیفة همگانی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام گفت: جامعة نخبگانی پایه و اساس توسعه و پیشرفت کشور هستند و ضرورت دارد بستر مناسبی برای شکوفایی استعداد آنان فراهم شود.

~/Asset/News/News/Image/indexنلتل.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور آشنایی هر چه بیشتر مستعدان‌برتر با آموزه‌های دینی، معارف و اخلاق اسلامی نشست معارف با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال‌وبختیاری، به همت بنیاد نخبگان استان برگزار شد.



در این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام؛ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری و امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به جایگاه و اهمیت بنیاد نخبگان در توانمندسازی و حمایت‌ مادی و معنوی از مستعدان‌برتر، گفت: جامعة نخبگانی پایه و اساس توسعه و پیشرفت کشور هستند و ضرورت دارد بستر مناسبی برای شکوفایی استعداد آنان فراهم شود.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های بنیاد نخبگان استان، بر لزوم همکاری و همیاری دستگاه‌های اجرایی استان با این بنیاد تأکید کرد.



حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام در ادامه با اشاره به اهمیت نهادینه‌ شدن فرهنگ اسلامی در مستعدان‌برتر، بر پیروی از سیره معصومین علیهم‌السلام تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از وظایف الهی، ادای امانت است و آن کس که امانت‌ها را نپردازد، زیانکار است.



وی با اشاره به مضامین دین مبین اسلام، افزود: در بین مخلوقات، فقط انسان به دلیل قابلیت‌ها و توانایی‌هایش، امانت‌دار خداوند است.



امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به شرایط کنونی کشور و نقش مستعدان و سرآمدان در تعالی و توسعة پایدار کشور، حمایت از جامعة نخبگانی در فضایی به دور از سیاست‌زدگی را وظیفة همگانی دانست و اظهار داشت: در شرایط امروز بیش از همیشه، نیاز به بکارگیری نخبگان و سرآمدان احساس می‌شود.



در ابتدای این نشست،‌مجتبی بنیادیان؛ رییس بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: با برنامه‌ریزی مناسب، فرآیند شناسایی و حمایت از مستعدان‌برتر شتاب بیشتری گرفت و به دنبال آن با همکاری مؤسسات آموزش عالی، مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان، اکوسیستم نوآوری در استان به خوبی ایجاد شد و امید است با همکاری همه‌جانبه این اکوسیستم ارتقاء یابد.



وی به سند راهبردی کشور در امور نخبگان اشاره کرد و افزود: چهار موضوع مهم در این سند وجود دارد که برای رسیدن به آنها همراهی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی لازم و ضروری است. این چهار موضوع شامل نخبه‌شناسی، نخبه‌پروری، نخبه‌گزینی و نخبه‌گماری است.



بنیادیان ادامه داد: با توجه به بند «ث» ماده 64 قانون ششم، همکاری همه دستگاه‌های اجرایی برای رسیدن به اهداف بنیاد ملی نخبگان و سند راهبردی در امور نخبگان بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.
  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 153726
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین