بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/08/22 - 12:02
  • - تعداد بازدید: 262
  • - تعداد بازدیدکننده: 257
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
پدر علم سم‌شناسی ایران:

داشتن روحیه ملی لازمه رسیدن به توسعه و پیشرفت کشور است

پدر علم سم‌شناسی ایران با اشاره به اینکه برخورداری از روحیه ملی برای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور ضروری است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم در دانش‌آموزان امید به آینده و غرور و افتخار را نهادینه کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ آیین گرامیداشت هفته کتاب و معرفی مستند روایی "از مود تا لاهه" در آستانه سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران (۲۳ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۲) همراه با تقدیر از نویسندگان، کتابداران، اطلاع رسانان، کتابخوانان برتر و سرآمدان سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مرکز همایش‌های دکتر فروزانفر این دانشگاه برگزار شد.

مهدی بلالی مود  پدر علم سم‌شناسی ایران هم در این مراسم گفت: داشتن روحیه ملی لازمه رسیدن به توسعه و پیشرفت کشور است که این ویژگی به خوبی در دوران دفاع مقدس نقش خود را نشان داد.

دکتر مهدی بلالی مود افزود: روحیه ملی زیربنای موفقیت‌های بخش درمان کشور در دوران دفاع مقدس بود و من نیز خرسندم و افتخار می‌کنم که در این مسیر در حد توان خود توانستم به جانبازان شیمیایی خدمت کنم هرچند در اوایل جنگ امکانات کشور بسیار محدود و ناچیز بود.

وی ضمن قدردانی از تالیف کتاب "از مود تا لاهه" گفت: ایرانی در هر کجای دنیا که بوده، درخشیده است و مغزهای متفکر ناسا و بهترین پزشکان در آمریکا و اروپا ایرانی هستند و به اعتقاد من ایرانی نسل برتر است.

پدر علم سم‌شناسی ایران با اشاره به اینکه برخورداری از روحیه ملی برای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور ضروری است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم در دانش‌آموزان امید به آینده و غرور و افتخار را نهادینه کنیم.

شایان ذکر است: کتاب "از مود تا لاهه" زندگی‌نامه پدر علم سم‌شناسی ایران، عضو آکادمی علوم جهان، استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عضو فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، پزشک نمونه و پژوهشگر برگزیده کشوری است که در این مراسم توسط نویسنده آن معرفی شد.

مهدی بلالی مود متولد ۱۵ شهریور ۱۳۲۱ در شهر مود خراسان جنوبی است که در جنگ تحمیلی با وجود سکونت در خارج کشور به جهت کمک به هموطنان خود در بمباران رژیم بعث عراق به ایران بازگشت و از آن زمان خدمات فراوانی در حوزه سم‌شناسی و کمک به جانبازان شیمیایی انجام داده است.



***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 168235
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین