بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/02/01 - 14:40
  • - تعداد بازدید: 298
  • - تعداد بازدیدکننده: 67
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهرکرد:

دانشگاه باید ملزم به همکاری با هسته‌های مسئله‌محور باشد

ریزی گفت: همکاری و تعامل دانشگاه با هسته‌های مسئله‌محور، بخش زیادی از نیازها و هزینه‌های هسته‌ها را پوشش می‌دهد و امکان خوبی را برای فعالیت بی‌دغدغه‌تر فراهم می‌کند.

~/Asset/News/News/Image/هسته88.jpg
سعید ریزی؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به مشکلات و چالش‌های موجود در کشور، عدم‌ارتباط نظام‌مند صنعت و دانشگاه را عامل بروز و یا حل نشدن مسائل موجود دانست و گفت: حداقل در بخش کشاورزی، صنعت ارتباط منطقی با دانشگاه ندارد و تمام تعاملات به بخش‌خصوصی محدود شده که آن هم به دلیل کمبود سرمایه، نمی‌تواند روی تحقیق و پژوهش به اندازه هزینه کند.




وی افزود: کشوری که در تولید غذا با مشکل مواجه باشد، بی‌شک نمی‌تواند به توسعه‌یافتگی برسد و از آن بدتر اینکه همواره در موضع ضعف قرار خواهد داشت. همین یک موضوع به اندازه‌ای کافی هست که افراد پی به اهمیت کشاورزی به معنای عام ببرند چراکه این بخش از علم با اولین نیاز انسان سروکار دارد و نباید در هیجان و پیشرفت دیگر علوم مغفول واقع شود.


عضو هیئت‌علمی گروه کشاورزی دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: متأسفانه مقررات و آیین‌نامه‌های موجود برای ارتقاء اعضای هیيت‌علمی، اساتید را به سمت و سوی مقاله سوق می‌دهد. از طرفی، چاپ مقالة isi تنها زمانی انجام شدنی است که روی موضوعات روز دنیا تحقیق شده باشد. در این چرخة معیوب، مشکلات و معضلات صنایع داخلی مغفول واقع می‌شود و در نتیجه هیچ ارتباط نظام‌مندی بین دانشگاه و صنعت ایجاد نمی‌شود.


ریزی تصریح کرد: ارزیابی عملکرد اساتید دانشگاهی بر اساس میزان اثرگذاری آنان در رفع مشکلات حتی منطقه‌ای می‌تواند انگیزة تشکیل تیم و کار گروهی روی موضوعات کاربردی را افزایش دهد و جمعی از متخصصان را حول یک مسئله جمع کند.


عضو هیئت‌علمی مهندسی کشاوری دانشگاه شهرکرد یادآور شد: طرح شهید احمدی‌روشن با نگاهی دقیق و افق دیدی صحیح توانست این کار را به خوبی انجام دهد و به نتایج قابل‌قبولی نیز برسد. از سوی دیگر با مشخص بودن استانداردها و حمایت‌های مالی از هسته‌ها نیز انگیزة دانشجویان و اساتید را افزایش داد تا توان خود را برای رفع چالش‌ها و نیازهای واقعی صرف کنند.


استاد خبرة پنجمین دورة طرح شهید احمدی‌روشن تصریح کرد: همکاری و تعامل دانشگاه با هسته‌های فعال در این طرح، یکی از موضوعات مهمی است که باید در قالب تعاملات دوسویه ایجاد شود. این تعامل بخش زیادی از نیازها و هزینه‌های هسته‌ها را پوشش می‌دهد و امکان خوبی را برای فعالیت بی‌دغدغه‌تر فراهم می‌کند.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 149631
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین