بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/01/19 - 10:38
  • - تعداد بازدید: 315
  • - تعداد بازدیدکننده: 130
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دانش و توان دانش‌بنیان‌ها نمایش داده شد؛ رونمایی از طرح تولید یک رام قطار هفت واگن مترو

طرح تولید یک رام قطار هفت واگن مترو با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری و معاون علمی و فناوری رونمایی شد.

~/Asset/News/News/Image/thumbnail (8).jpg

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان ، این رونمایی همزمان در شصت و یکمین برنامه افتتاح طرح‌های کلان ملی کشور با عنوان «پوشش تدبیر و امید برای جهش تولید» انجام شد. ساخت و بومی‌سازی یک رام قطار ملی یکی از طرح‌هایی است که با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نتیجه رسید و توسط جت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری رونمایی شد.



در این طرح یک رام قطار ملی شامل یک قطار ۷ واگنه که بدنه قطار، دکوراسیون داخلی، سیستم بوژی، راهروی بین واگنی، ترمزها، اطلاع رسانی هوشمند، تهویه مطبوع، درب و سیستم رانش آن توسط شرکت های دانش بنیان طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد.



این طرح در راستای ماده 54 برنامه ششم توسعه و ضرورت دستیابی به ساخت داخل در صنعت ریلی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، مترو تهران و مجموعه‌ای از سازندگان مختلف از تیر ماه 98 آغاز شد.



معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برای اجرایی شدن پروژه قطار ملی، 8 میلیون یورو سرمایه‌گذاری کردند تا دانش‌بنیان‌ها بتوانند توان و تخصص خود را در این حوزه به نمایش بگذارند.



در این طرح ملی مجموعه‌هایی چون «جهاد دانشگاهی برای تامین و طراحی سیستم رانش»، «مپنا لوکوموتیو برای طراحی سیستم بوژی»، «واگن سازی تهران با هدف تامین مجموعه بدنه، تزیینات داخلی و مونتاژ» و «تیوان ترمز با طراحی در و ترمز» همکاری کردند. پیش‌بینی شده است که این طرح ظرفیت تولید 400 واگن مترو در سال توسط 4 کارخانه را دارد و برای یک هزار و 500 نفر نیز اشتغالزایی می‌کند. این طرح با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی بخش دولتی و 100 میلیارد تومانی بخش خصوصی به نتیجه رسیده است و در نهایت سالیانه از خروج 130 میلیون دلار ارز از کشور پیشگیری خواهد کرد.



ایران در پروژه سیستم رانش ملی که به بیش از ۸۵ درصد بومی‌سازی دست یافت و بیش از ۱۸ شرکت دانش‌بنیان و ۴ مجموعه بزرگ در این طرح همکاری کردند. تعداد قابل توجهی نیروی انسانی دانش آموخته و خلاق در این پروژه نقش آفرینی حضور داشتند تا کشور به توانمندی طراحی، که اهمیتی راهبردی دارد دست پیدا کند.







  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 153988
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین