بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/12/02 - 10:57
  • - تعداد بازدید: 653
  • - تعداد بازدیدکننده: 647
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
موحد در گردهمایی نخبگان و سرآمدان اصفهانی مقیم تهران:

درک دقیق‌ حاکمیت از نخبگان به رفع مشکلات می‌انجامد

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: مجموعه بنیاد ملی نخبگان به این موضوع باور دارد که هر اندازه مجموعه حاکمیت درک دقیق‌تری از نخبگان داشته باشد، به همان اندازه مشکلات و مسائل راحت تر حل خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ گردهمایی نخبگان و سرآمدان اصفهانی مقیم تهران با حضور قائم مقام و معاونان بنیاد ملی نخبگان، استاندار اصفهان و جمعی از مدیران ارشد استان به میزبانی بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

در این نشست، سید محمد صادق موحد؛ معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان نیز تاکید کرد: بنیاد ملی بنیاد ملی نخبگان دوره چهارم فعالیت ها و فرایندهای خود را در حالی آغاز کرده که نسبت به دوره قبلی توسعه دایره نخبگی و مطالبه‌گری بنیاد ملی نخبگان از دستگاه‌ها و نهادها و شرکت ها به منظور بکارگیری صاحبان استعدادهای برتر و نخبگان برای حکمرانی نخبگان و سرآمدی آنان به صورت جدی در دستورکار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: مجموعه بنیاد ملی نخبگان به این موضوع باور دارد که هر اندازه مجموعه حاکمیت درک دقیق‌تری از نخبگان داشته باشد، به همان اندازه مشکلات و مسائل راحت تر حل خواهند شد و بنیاد ملی نخبگان از سنوات گذشته تا به امروز در همین مسیر حرکت می کند.

موحد با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان چند راهبرد اصلی دارد، ادامه داد: یک راهبرد اینست که برنامه های شناسایی فعال و خوداظهارانه در فضای نخبگانی اجرا شود. راهبرد دیگر اینکه برنامه های توانمندسازی و هدایت استعدادهای برتر در بنیاد ملی نخبگان طراحی و با کمک دستگاه ها و نهادهای دیگر اجرا شود و راهبرد مهم دیگر اینکه جامعۀ نخبگانی، متناسب با تخصص خود و با توجه به مسائل اصلی کشور و نه صرفاً بر اساس منفعت شخصی، توانمند شوند.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: بنیاد ملی نخبگان تلاش دارد زمینه برای توانمندسازی و هدایت افراد در حوزه تخصصی برای حل مسائل کشور فراهم شود تا فرد در فرایند اثرگذاری هم احساس مفید بودن کند و هم منفعت ملی کشور را محقق کند.

وی با بیان اینکه مسئله جذب نخبگان در دستگاههای اجرایی که مصوب هیئت دولت است، یک برنامه سخت و دشوار بود، یادآور شد: در این آیین نامه، از طرفی سهم مهمترین دستگاه ها به عنوان کنشگر کاملا مشخص و معین است و از طرف دیگر تلاش شده آیین نامه در یک فضای تعاملی و هم افزا اجرایی شود تا ضمانت اجرایی لازم را داشته باشد.

موحد یادآور شد: اجرای طرح توسعه هسته های مسئله محور در فضای دانشجویی و دانش آموختگی و همچنین طرح توسعه رویدادهای رقابتی مسئله محور، به این منظور انجام می‌شود تا مستعد برتر در یک فضای کاملاً طبیعی، هم توانمندی‌های خود را افزایش دهد و هم بتواند استعدادهای بالقوه خود را در مسیر حل مسائل کشور عملیاتی کند و روش‌های خوش تعریفی برای حل مسائل کشور ارائه دهد. نکته مهم اینکه در پایان این رویدادها، صاحبان مسئله بدون اینکه آیین نامه خاصی وجود داشته باشد، به استفاده از دستاوردهای هسته های پژوهشی مسئله محور و یا به کارگیری اعضای هسته های برگزیده اقدام می کنند.

در این نشست، برخی از مستعدان برتر حاضر در جلسه نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

استفاده از نخبگان به عنوان مشاور در دستگاه های اجرایی، حمایت از کارآفرینان موفق، لزوم تقویت شبکه نخبگان، توجه به مسائل فناورانه در کنار مسائل بنیادین در اصفهان، ایجاد بستر مناسب برای انتقال تجربیات میان استان ها، لزوم افزایش تعامل بنیاد ملی نخبگان و وزارت آموزش و پرورش، ضرورت استفاده از توان نخبگان اصفهانی مقیم تهران، ایجاد بستر مناسب برای مستعدان برتر برای کسب تجربه در شرکت های دانش بنیان، اهمیت تشکیل کارگروه های تخصصی در حوزه نوآوری های اقتصادی، حل موضوع خروج از کشور نخبگان با ایجاد فضای اثرگذاری، افزایش مهارت های نرم و توانمندسازی مستعدان برتر در حوزه توسعه اقتصادی و بازار، ایجاد فضایی برای تجمیع ایده‌های نخبگان در راستای حل مسائل کشور و همچنین لزوم ارائه تسهیلات مناسب در هم افزایی بنیاد ملی نخبگان با شهرک های صنعتی، از مهمترین نکاتی بود که مستعدان برتر در این نشست به آنها اشاره کردند.

میثم شهبازی؛ معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان، حسین ربانی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان، سعید ابراهیمی؛ معاون برنامه ریزی شهرداری اصفهان، مصطفی خضری؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان، امیر حسین کمیلی؛ مدیرکل اداره صنعت معدن و تجارت استان اصفهان و محسن زاده کرمانی؛ مدیرکل حراست استانداری اصفهان، از دیگر حاضران در این نشست بودند.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 164498
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین