بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/10/28 - 07:42
  • - تعداد بازدید: 2297
  • - تعداد بازدیدکننده: 2244
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به همت بنیاد نخبگان خراسان شمالی/

دوره آموزشی پردازش تصویر برگزار شد

دوره آموزش مقدماتی پردازش تصویر با استفاده از نرم‌افزار متلب به همت بنیاد نخبگان خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای برگزاری سلسله کارگاه‌های دانش‌افزایی و با هدف توانمندسازی نخبگان و مستعدان برتر، دوره «آموزش مقدماتی پردازش تصویر با استفاده از نرم‌افزار متلب» به همت بنیاد نخبگان خراسان شمالی برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، توضیحاتی در مورد اهمیت استفاده از این نرم‌افزار و کاربردهای آن ارائه و بیان شد: پردازش تصویر (Image processing)، روشی برای تبدیل یک تصویر به شکل دیجیتال و انجام برخی عملیات روی آن به منظور به دست آوردن یک تصویر پیشرفته یا استخراج اطلاعات مفید از آن است. به زبان ساده می‌توان گفت digital image processing یا همان پردازش تصویر دیجیتال، نوعی توزیع سیگنال به‌حساب می‌آید که در آن ورودی یک تصویر است؛ مانند فریم ویدیو یا عکس و امکان دارد خروجی تصویر یا ویژگی‌های مرتبط با آن تصویر باشد.

در ادامه افزوده شد: معمولاً سیستم پردازش تصویر شامل کار روی تصاویر به عنوان سیگنال‌های دو بعدی و در عین حال اعمال روش‌های پردازش سیگنال از قبل تنظیم شده برای آنهاست.

در ادامه این برنامه سرفصل‌های مقدمه‌ای بر پردازش تصویر، تشکیل تصویر، پردازش تصویر در حوزه مکان، تبدیل‌های تصویر، فشرده‌سازی تصویر، بازیابی تصویر، استخراج شکل، ناحیه‌بندی تصویر، پردازش‌های مورفولوژی، ناحیه‌بندی معنایی، تشخیص اشیاء و مدل‌های مولد، تشریح شد.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 164062
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین