بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/08/14 - 10:16
  • - تعداد بازدید: 895
  • - تعداد بازدیدکننده: 63
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه:

ساده‌سازی و تبیین علم برای جامعه، از رسالت‌های نخبگان است

نشست هم‌اندیشی نخبگان و استعدادهای برتر استان کرمانشاه با رئیس بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/DSC0.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای ایجاد هم‌‎افزایی بیشتر با اجتماع‌نخبگانی و همچنین زمینه‌سازی برای ایجاد شبکه‌های نخبگانی، نشست هم‌اندیشی نخبگان و استعدادهای برتر استان کرمانشاه با رئیس بنیاد نخبگان استان برگزار شد.


در این نشست، آوات طاهرپور؛ رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه ضمن اشاره به تعریف عمومی و حرفه‌ای نخبه و نخبگی بر اساس سند راهبردی کشور در امور نخبگان و اسناد بالادستی توسعه، به بیان نقش و رسالت نخبگان در ترویج علم در اجتماع پرداخت.


وی گفت: یکی از بخش‌های دشوارتر از علم، ساده‌سازی علم در جهت تبیین آن برای تمامی مردم از اقشار مختلف باشد.


رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه به بیان دو رویکرد با تکیه بر عناوین «هنر گفت‌وشنود» و «عوامل مؤثر در موفقیت و چگونگی مبتکر بودن» پرداخت و ادامه داد: مباحث هنر گفت‌و‌شنود به مواردی شامل مواردی مانند هدف از شروع بحث علمی، هنر گوش دادن، سؤال درست پرسیدن و درست سؤال پرسیدن، توجه به انعکاس درونی و بیرونی گفتار، شفافیت در استراتژی بحث، تشخیص مرحله نهایی و نتیجه‌گیری از گفت‌وشنود است. سهم سرمایه‌گذاری، سهم مدل کسب‌وکار، سهم ایده، سهم تیم و سهم زمان‌بندی درست نیز از عوامل مهم در «عوامل مؤثر در موفقیت و چگونگی مبتکر بودن» به شمار می رود.


در بخش دیگری از این نشست، نخبگان و مستعدان‌برتر به بیان نظرات خود پیرامون مباحث مطرح‌شده و همچنین چگونگی ایجاد ارتباط بهتر با بنیاد نخبگان استان پرداختند.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 153087
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین