بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/04/27 - 08:41
  • - تعداد بازدید: 449
  • - تعداد بازدیدکننده: 444
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

سد امند؛ میزبان بازدید استادمحور دانشگاه سهند

برنامه بازدید تخصصی و علمی از سد امند تبریز با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان مهندسی شیمی و مهندسی محیط زیست دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ برنامه بازدید تخصصی و علمی از سد امند تبریز با تأکید بر "نهضت ملی برای کاهش ضایعات پلاستیکی"، با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان مهندسی شیمی و مهندسی محیط زیست دانشگاه صنعتی سهند تبریز، با همکاری بنیاد نخبگان استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

در این برنامه، شرکت‌کنندگان در دو گروه تقسیم‌بندی شده و گروه اول به آموزش کودکان و تشویق و ترویج فرهنگ تفکیک زباله کودک و فرهنگ‌سازی حفظ محیط‌زیست مشغول شدند و گروه دیگر با رعایت اصول بهداشتی، به جمع‌آوری زباله پرداختند.

در بخش اول برنامه، هدف آشنا کردن کودکان و خانواده ها با مفاهیم مدیریت ضایعات بخصوص پلاستیک‌ها بود که در این زمینه با تهیه بروشورهای آموزشی، نحوه تفکیک زباله آموزش داده شد و با اهدای اقلام آموزشی و فرهنگی به کودکان و پرسش و پاسخ و اعطای کارت‌هایی به عنوان همیاران تفکیک و حافظین محیط‌زیست به کودکان، ضمن ایجاد حس مسئولیت در آنان، تصاویری درباره اهمیت جمع‌آوری پسماند نمایش داده شد.

فرهنگ‌سازی و آشنا کردن خانواده‌ها و کودکان آنان با مفاهیم محیط‌زیست و اصول مدیریت ضایعات و ترویج فرهنگ جمع‌آوری و تفکیک زباله در طبیعت و فضاهای شهری، از دیگر اهداف این برنامه بود.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 166442
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین