بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/12/09 - 09:50
  • - تعداد بازدید: 393
  • - تعداد بازدیدکننده: 384
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرپرست بنیاد نخبگان لرستان خبر داد:

سرآمدان بومی خارج از کشور به لرستان دعوت و تکریم می‌شوند

سرپرست بنیاد نخبگان لرستان گفت: در راستای دانش‌افزایی و الگوسازی برای مستعدان‌برتر، دعوت و تکریم نخبگان بومی که در خارج از کشور فعالیت علمی و فناورانه دارند در دستور کار بنیاد نخبگان لرستان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هم‌اندیشی جمعی از مستعدان برتر و نخبگان لرستان با سرپرست بنیاد استان با هدف اثرگذاری ایشان در بوم منطقه و تسهیل گری هرچه بیشتر در این مسیر در محل بنیاد نخبگان لرستان برگزار شد.

مسعود صادقی، سرپرست بنیاد نخبگان لرستان در این نشست با بیان اینکه در هر کشوری باید نخبگان آن در اولویت‌ باشند و در راستای تکریم آن‌ها گام برداشت، اظهار داشت: بخش اعظمی از رشد و پیشرفت جامعه بستگی مستقیم به استفاده‌ بهینه از ظرفیت نخبگان دارد و بنیاد ملی نخبگان برای این مهم  همتی مضاعف دارد.

وی با تأکید بر اینکه در بنیاد نخبگان لرستان اولین راهبرد و محوری که دنبال می‌کنیم شناسایی نخبگان و مستعدان استان است، افزود: از طریق اقشار مختلف دانشگاهی، صنعتی، دانش‌آموزی و قشرهای مختلف با برگزاری نشست‌ها و اطلاع رسانی‌های مختلف مستعدان برتر را شناسایی می‌کنیم و بعد از شناسایی می‌توان به دنبال پرورش و ادامه مسیر نخبگی رفت.

سرپرست بنیاد نخبگان لرستان با اشاره لزوم تقویت و توانمندسازی نخبگان از طریق برنامه های تکریم بیان کرد: در راستای تبادل علمی و دانش‌افزایی و به منظور الگوسازی برای مستعدین جوان، دعوت و تکریم از نخبگان بومی که در خارج از کشور فعالیت علمی و فناورانه دارند  در دستور کار بنیاد نخبگان لرستان قرار دارد.

 وی در رابطه با نگهداشت نخبگان در استان نیز گفت: در هیئت دولت تصویب شده که نخبگان جذب دستگاه ها شوند و  سهمیه‌هایی برای استان در نظر گرفته شده است، برای همین اولین کاری که دنبال آن هستیم جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی و موسسات آموزش عالی، دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی است.

صادقی با تأکید بر اهمیت حفظ آرامش روانی و خانوادگی نخبگان در نگهداشت آن‌ها تصریح کرد: در راستای تقویت آرامش روانی افراد حتما برنامه هایی خواهیم داشت چرا که بخشی از مهاجرت‌ها به علت آسیب‌های روانی رخ می‌دهد.

صادقی در رابطه با حل مسائل و چالش نخبگان افزود: حکمرانی نخبگانی این است یک نخبه در تصمیم‌گیری ها شرکت کند، با حضور  نخبگان برای بحث کشاورزی، اقتصاد و سایر رشته‌ها اتاق فکرهای استانی تشکیل می‌شود که نخبگان در آن حیطه گرد هم جمع شوند و راهکارهایشان برای حل مشکلات را ارائه دهند.

وی با اشاره به استقبال بنیاد نخبگان از ایده‌ها، طرح‌ها و جشنواره‌های امیدآفرین اظهار داشت: هدف ما سرزندگی نخبگان است، اگر نخبگان امیدوار و سرزنده نباشند نمی‌توانند از توانمندی‌هایشان استفاده کنند بنابراین حتما آماده شنیدن نظرات نخبگان به صورت جلسات فردی و خصوصی هستیم.

در ادامه رحمان کلانتری، مسئول امور نخبگان بنیاد نخبگان لرستان ضمن اشاره به ضرورت بهره گیری از توان نخبگان در تصمیم سازی گفت: تشکیل هیات های اندیشه ورز نخبگانی می تواند گره گشای مشکلات در تمامی حوزه ها باشد.

کلانتری در ادامه ظرفیت لرستان در حوزه نیروی انسانی توانمند را قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: امید داریم که دستگاه های اجرایی استان از توان فکری و پتانسیل نخبگانی در جهت رفع مسائل بهره گیرند.

این نشست با ارائه نظرات و پرسش و پاسخ مستعدن برتر پایان یافت.

***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 164620
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین