بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/02/17 - 11:02
  • - تعداد بازدید: 1440
  • - تعداد بازدیدکننده: 74
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان:

سیستم پویای اقتصادی؛ زیرساخت اثرگذاری ملموس نخبگان است

ترکستانی گفت: اصلاح سیستم مدیریت و اقتصاد کشور، زیرساخت حضور فعال و اثرگذار نخبگان در جامعۀ بومی است.

~/Asset/News/News/Image/ترکستانی 3.jpg

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ محمدصالح ترکستانی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان در مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد نخبگان کردستان با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در حوزۀ نخبگانی، گفت: تسهیلات و برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان همۀ آحاد جامعۀ نخبگانی را پوشش می‌دهد.


وی افزود: در حوزۀ دانش‌آموزی، برنامۀ ملی شهاب به منظور شناسایی استعدادهای‌برتر مقاطع تحصیلی دانش‌آموزی با مشارکت وزارت آموزش‌وپرورش در حال اجرا است.


ترکستانی حمایت از مستعدان‌برتر دانشگاهی را یکی از اقدامات مهم در بنیاد ملی نخبگان برشمرد و با اشاره به رشد 10 تا 60 درصدی تسهیلات اعطایی به این افراد، اظهار داشت: حمایت از پروژه‌های هدفمند دانشجویان مانند طرح شهید احمدی روشن نیز یکی دیگر از اولویت‌های بنیاد در حوزۀ دانشجویی است.


معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان در ادامه حمایت از متخصصان و محققان غیرمقیم را امری مهم تلقی و تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر، دستاوردهای بسیار خوبی در این حوزه محقق شده است و تعداد قابل‌توجهی از متخصصان و دانشمندان غیرمقیم از یکصد دانشگاه برتر جهان در چرخۀ خدمت‌رسانی به جامعۀ بومی قرار گرفته‌اند که بخشی از آنان به عنوان عضو هیئت‌علمی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور مشغول به فعالیت هستند.


وی ضمن اشاره به جایزۀ شهید آشتیانی، سپردن مدیریت تحولات کشور به نخبگان را موضوعی اساسی برای پیشرفت و توسعه دانست و تصریح کرد: اصلاح سیستم مدیریت و اقتصاد کشور، زیرساخت حضور فعال و اثرگذار نخبگان در جامعۀ بومی است.


ترکستانی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از تنگناهای موجود در کشور، به شرط حضور ایده‌پردازان و افراد خلاق می‌تواند به فرصتی مغتنم برای توسعۀ کشور تبدیل شوند.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 144792
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین