بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/10/17 - 08:57
  • - تعداد بازدید: 413
  • - تعداد بازدیدکننده: 409
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در یک وبینار آموزشی/

شاخص‌های زندگی مشترک سعادتمندانه تبیین شد

وبینار مشاوره بهبود روابط زوجین به منظور گسترش فرهنگ ازدواج و تبیین شاخص‌های یک زندگی مشترک سعادتمندانه به همت بنیاد نخبگان استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامۀ برنامه‌های تربیتی و فرهنگی و با هدف گسترش فرهنگ ازدواج و تبیین شاخص‌های زندگی مشترک سعادتمندانه، وبینار مشاوره بهبود روابط زوجین با هدف تشریح چالش‌ها و نحوۀ مواجه منطقی با آنها در مسیر زندگی مشترک، به همت بنیاد نخبگان استان هرمزگان برگزار شد.

در این برنامه، محمدرضا فرشاد؛ مدرس دانشگاه و مشاور خانواده به چرایی آموختن مهارت‌های بعد از ازدواج پرداخت و بر اهمیت خودشناسی تأکید کرد و آن را مهمترین عامل در یک ازدواج موفق دانست.

وی در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت افزایش خودشناسی، مشخص بودن ارزش‌ها، از بین بردن ضعف‌ها، حس کنترل‌گری و مسئولیت، تقویت نه گفتن و ابراز وجود در خود، به نقش مهم افزایش دانش و اطلاعات خود در رابطه، همخوانی و توافق در رابطه، گفت‌وگوی سازنده، مسئولیت‌پذیری و همراهی اشاره کرد.

ابرازگری هیجانی، توجه به همه ابعاد رابطه و زندگی زناشویی، ابرازگری هیجانی و حس کنترل‌گری در رابطه، خطاهای شناختی، توجه به تفاوت‌های فردی و جنس مخالف، مقایسه، تحقیر، مسخره نکردن، ایجاد محیطی شاد و پرنشاط برای خانواده، پیدا کردن نقاط مثبت و تمرکز بر آنها، توجه به بحث‌های مالی و توافق بر سر آن، از دیگر محورهای این برنامه بود.



***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 163932
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین