بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/05/30 - 13:46
  • - تعداد بازدید: 944
  • - تعداد بازدیدکننده: 71
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در کارگاه اصول کسب‌وکار مطرح شد:

شناخت مشتری، مهمترین بخش ایده کسب‌وکار است

کارگاه آموزشی «اصول کسب‌وکار» با حضور جمعی از مستعدان‌برتر همکار در طرح شهید احمدی‌روشن برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/bp-asda.JPG

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای اجرای برنامه‌های توان‌افزایی و مهارت‌آموزی مستعدان‌برتر با محوریت کارآفرینی، کارگاه آموزشی «اصول کسب‌وکار» با حضور جمعی از مستعدان‌برتر همکار در طرح شهید احمدی‌روشن برگزار شد.


در ابتدای کارگاه، سید حمیدرضا علوی؛ مدرس کارگاه در خصوص اجزای طرح کسب‌و‌کار و اقدامات لازم برای پیشبرد آن مطالبی را بیان کرد و گفت: برای تدوین طرح کسب‌وکار لازم است تجزیه و تحلیل بازار، اهداف، چشم‌انداز، هزینه ها، برنامه عملیاتی، بازاریابی، رقبا، نیروی انسانی، نرخ بازدهی و درآمد به خوبی مورد بررسی قرار بگیرند.


وی افزود: مدل کسب‌و‌کار نشان می‌دهد که یک بنگاه چه مجموعه فعالیت‌هایی را، چگونه و در چه زمانی باید انجام دهد؛ انتظار مشتریان از بنگاه و همچنین سود بنگاه نیز به خوبی نشان داده می‌شود.


علوی ادامه داد: شناخت مشتری، مهمترین بخش ایده کسب‌وکار است چراکه مشتری مهمترین جزء یک کسب‌وکار است بنابراین باید ارزش خدماتی که ارائه می‌شود را برآورد کرد بطوریکه خدمت یا کالای ارائه شده و میزان دریافتی به خوبی در آن مشخص شود.


وی در مورد کانال ارتباطی با مشتری و ویژگی‌های آن و چگونگی حفظ مشتری، درآمد و قیمت‌گذاری و همچنین سیاست قیمت‌گذاری و منابع اصلی برای ایده توضیحاتی را ارائه کرد.


در بخش دوم این کارگاه، شرکت‌کنندگان به چند گروه تقسیم شدند و مطابق با نقشه طراحی ایده کسب‌وکار که در اختیار آنان قرار گرفته بود، به طرح ایده و پردازش آن به صورت مرحله به مرحله و در نهایت ارائه آن برای سایر گروه‌ها پرداختند.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 156505
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین