بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/02/04 - 13:24
  • - تعداد بازدید: 231
  • - تعداد بازدیدکننده: 90
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان مازندران:

شناسایی استعدادهای دانش‌آموزی نیازمند تنوع در روش‌ها است

آزادبخت گفت: علاوه بر برنامة ملی شهاب می‌توان رویدادهای بومی‌سازی‌‌شده و برون‌سپاری‌شدة دیگری را نیز طراحی و اجرا کرد.

~/Asset/News/News/Image/مدرسه.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ جلسه شورای استانی برنامة ملی شهاب با موضوع تبیین برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان با حضور رییس بنیاد نخبگان مازندران و دیگر اعضای این شورا در بستر فضای مجازی برگزار شد.


در این نشست، آزادبخت؛ رییس بنیاد نخبگان مازندران گفت: یکی از مهمترین حوزه‌های همکاری دوجانبه وزارت آموزش‌وپرورش و بنیاد ملی نخبگان، برنامه ملی شهاب است.


وی افزود: در این برنامه با نظارت و همکاری بنیاد نخبگان استان بیش از ۱۲۰هزار دانش‌آموز پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی از ابتدای شروع طرح تاکنون مورد سنجش قرار گرفته و کلیه اطلاعات استعدادهای تحصیلی آنان در سامانه اختصاصی وزارت آموزش‌و‌پرورش (همگام) به طور محرمانه نگهداری تا در پایان دوره متوسطه هدایت تحصیلی متناسب با استعدادهای دانش‌آموزان صورت پذیرد.


آزادبخت با اشاره به اینکه مازندران در سطح کشور در بحث دانش‌آموزان مستعد در همه دوره‌ها وضعیت بسیار خوبی داشته است، ادامه داد: بسیاری از دانش‌آموزان با رتبه زیر ۱۰۰کنکور، علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستند و این امر نشانگر آن است که معلمان آینده از تراز علمی بسیار بالاتری برخوردار خواهند بود.




رییس بنیاد نخبگان مازندران بر لزوم اجرای رویدادهای استعدادیابی جدید تأکید و خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای جشنواره‌هایی مثل جشنواره خوارزمی و المپیادهای علمی، نیاز است تا رویدادهای دیگر بومی‌سازی‌‌شده و برون‌سپاری‌شده طراحی شوند؛ از همین رو برای شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ رویدادهای جدیدی در این بنیاد طراحی شده که دانش‌آموزان در قالب آنها استعداد خود را محک خواهند زد.


آزادبخت به اجرای طرح ایران‌گشت اشاره و بیان کرد: این طرح با هدف ایجاد امید و انگیزه در دانش‌آموزان به منظور تلاش برای جذب و فعالیت در مراکز راهبردی، پژوهشی، تولیدی و مدیریتی کشور در آینده، فرصتی مغتنم برای کشور است.




علیرضا سعدی‌پور؛ مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان و حمید عمادی؛ مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه مازندران، از حاضران در این نشست بودند.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 155454
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین