بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/04/27 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 256
  • - تعداد بازدیدکننده: 90
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌‌های استان فارس مطرح کرد:

ضرورت ایجاد اندیشکده و مراکز دانش‌بنیان با محوریت خانواده

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مقامی گفت: ایجاد اندیشکده، مراکز دانش‌بنیان و دیگر مؤسسات علمی-پژوهشی با محوریت خانواده، از مهمترین ملزومات تربیتی و فرهنگی جامعه است.

~/Asset/News/News/Image/1308770_764.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور زمینه‌سازی برای بکارگیری ظرفیت‌های درون‌استانی در راستای هدایت و حمایت بیشتر و بهتر از مستعدان بومی، رییس بنیاد نخبگان استان فارس با رییس نهاد رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد.




در این نشست، حبیب شریف؛ رییس بنیاد نخبگان استان فارس با اشاره به برخی از موانع حمایت از نخبگان و مستعدان، بروکراسی اداری پیچیده را یکی از مشکلات بزرگ جامعۀ نخبگانی در بخش‌های مختلف دانست و گفت: می‌توان و باید با ایجاد فضای تعامل بین‌دستگاهی، این موضوع را در سطح استان حل کرد.


وی سپس با اشاره به لزوم جهت‌دهی ظرفیت‌های خیریه به سمت حوزۀ نخبگان، به معرفی مجمع خیرین نخبه‌پرور فارس و عملکرد چند ساله این سازمان مردم نهاد پرداخت و افزود: این مجمع در قالب همکاری با بنیاد نخبگان استان فارس، خدمات ارزنده‌ای را ارائه داده است.


شریف تعریف جوایز تحصیلی به نام مفاخر بومی را یکی از اقدامات مجمع خیرین نخبه‌پرور برشمرد  و ادامه داد: این جوایز علاوه بر نقش حمایتی، اثرگذاری بالایی در الگوگیری جوانان مستعد دارند. استفاده از ظرفیت‌های نهاد رهبری در دانشگاه‌‌های استان نیز می‌تواند در ارتقاء عملکرد این مجمع اثرگذاری مثبتی داشته باشد.


سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین مقامی؛ مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌‌های استان فارس نیز با اشاره به ضرورت معرفت‌افزایی و ارتقاء سطح دینی و اعتقادی جامعۀ نخبگانی، گفت: این نهاد آمادگی دارد با همکاری بنیاد نخبگان استان، برنامه‌های فرهنگی و تربیتی با رویکرد معرفت‌افزایی را برگزار کند.


وی ایجاد اندیشکده، مراکز دانش‌بنیان و دیگر مؤسسات علمی-پژوهشی با محوریت خانواده را از مهمترین ملزومات تربیتی و فرهنگی جامعه دانست و افزود: امید است در قالب همکاری با بنیاد نخبگان فارس بتوان در این زمینه‌ها نیز گام‌های بلندی برداشت.


تشریح طرح شهید آشتیانی، ضرورت همکاری در برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های مشترک معرفت‌افزایی و همچنین استفاده از ظرفیت نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان فارس در اعطای جوایز حمایتی به مستعدان، از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 153492
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین