بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/07/12 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 299
  • - تعداد بازدیدکننده: 104
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان گیلان تأکید کرد:

ضرورت بهره‌گیری از توان نخبگان برای رفع چالش‌های جمعیتی

اصفهانی با اشاره به لزوم رفع مشکلات و چالش‌های اساسی استان گیلان در حوزۀ جمعیتی، بر لزوم بهره‌گیری از توان نخبگانی تأکید کرد.

~/Asset/News/News/Image/22333333.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور تبادل نظر وارائه راه‌کارهای استفاده از ظرفیت نخبگان و استعدادهای برتر در ارتباط با چالش‌های جمعیتی استان گیلان، نشت هم‌اندیشی با حضور رییس بنیاد نخبگان گیلان و مدیر اداره‌کل ثبت‌‎ احوال استان برگزار شد.



در این نشست، مسعود اصفهانی؛ رییس بنیاد نخبگان گیلان موضوع جمعیت و نیروی انسانی، به ویژه نیروی انسانی مستعد و نخبه را یکی از مهمترین عوامل در توسعه و پیشرفت جوامع برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان می‌تواند به رفع چالش‌های جمعیتی استان گیلان کمک کند.



وی با تأکید بر استفاده از نظر و ظرفیت نخبگان در حل چالش‌های جمعیتی استان، برگزاری نشست‌های دوره‌ای با آنان را پیشنهادی مناسب برای اخذ نظرات نخبگانی دانست و از آمادگی بنیاد نخبگان استان برای این مهم خبر داد.



وفایی؛ مدیر اداره‌کل ثبت‌‎ احوال استان نیز ضمن ارائه آماری از میزان موالید، مرگ و میر و نیز آمار مهاجرت به استان گیلان، گفت: کاهش موالید خصوصاً در ماه‌های اخیر در گیلان و نیز پیری جمعیت را از چالش‌های اساسی استان گیلان است.



وی افزود: این چالش‌ها پیشرفت و توسعه استان گیلان را در آینده با مشکل مواجه خواهد ساخت؛ بنابراین لازم است مسئولان استانی نسبت به شناسایی راهکارها و اتخاذ تصمیم‌های مقتضی در این خصوص اقدام کنند.



وفایی به اهمیت اطلاع‌رسانی در خصوص آمار جمعیتی استان گیلان برای مسئولان و آحاد مردم اشاره و تصریح کرد: صدا و سیمای استان می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند؛ البته ورود نخبگان به مسائل و چالش‌های جمعیتی استان گیلان، یکی از راه‌های مطمئن برای رفع مشکلات است.






  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 149738
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین