بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/05/31 - 08:43
  • - تعداد بازدید: 390
  • - تعداد بازدیدکننده: 388
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در یک نشست هم‌اندیشی مطرح شد:

ضرورت تسهیل حضور و مشارکت نخبگان در حفاظت از محیط زیست/ هیئت اندیشه‌ورز نخبگانی در حوزۀ محیط زیست تشکیل می‌شود

در یک نشست هم‌اندیشی بر ضرورت تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در حوزۀ محیط زیست تاکید و عنوان شد: خبگان دغدغه‌مند استان قطعاً می‌توانند با انجام طرح‌های پژوهشی مرتبط در بهبود وضعیت محیط زیست بسیار مؤثر باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست رئیس بنیاد نخبگان استان قم با مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم برگزار شد.

در این نشست، سیدسعیدرضا منتظری؛ رئیس بنیاد نخبگان استان قم ضمن تشریح طرح‌های حمایتی بنیاد نخبگان استان، بر ضرورت گسترش همکاری‌های علمی فی‌مابین و تسهیل حضور و مشارکت نخبگان در راستای حفاظت از طبیعت و محیط زیست تأکید کرد.

محمدحسین بازگیر؛ مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم نیز اظهار داشت: اداره‌کل استان به لحاظ منابع اعتباری و نیروی انسانی در میان ادارات کل محیط زیست در رتبه آخر کشور قرار دارد اما به لحاظ معیارهایی نظیر سرانه واحد‌های صنعتی و مناطق طبیعی در رتبه‌های میانی قرار گرفته است.

وی افزود: همین فاصله میان منابع و امکانات با گستردگی وظایف و ماموریت‌ها باعث فشار مضاعف به کارشناسان اداره‌کل شده است؛ از این رو، بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌ها در راستای حفظ و حراست از محیط‌زیست اهمیت بسیاری دارد.

بازگیر جامعه نخبگان استان قم را ظرفیت عظیمی برای حل مشکلات و چالش‌های زیست محیطی استان دانست و بیان داشت: نخبگان دغدغه‌مند استان قطعاً می‌توانند با انجام طرح‌های پژوهشی مرتبط در بهبود وضعیت محیط زیست بسیار مؤثر باشند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم خواستار تشکیل هیئت اندیشه‌ورز نخبگانی در این حوزه شد و خاطرنشان کرد: امروز آحاد جامعه و همه دستگاه‌های اجرایی باید برای حفظ امنیت و سلامت مردم، برای برطرف شدن چالش‌های زیست محیطی تلاش کنند.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس 
bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 166929
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین