بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/09/21 - 09:13
  • - تعداد بازدید: 201
  • - تعداد بازدیدکننده: 197
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در یک نشست هم‌اندیشی در کرمان مطرح شد:

طرح شهاب باید در کانون توجه قرار گیرد/ ضرورت افزایش نقش پژوهشسراهای دانش‌آموزی

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان گفت: برگزاری کارسوق‌ها، بازدیدها و دوره‌های مهارت‌آموزی، ایجاد مدرسه خلاقیت به ویژه در مناطق محروم و صدالبته افزایش نقش پژوهشسراهای دانش‌آموزی، از مواردی است که می‌تواند سبب رونق طرح شهاب شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ قاسم سرگزی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان در نشست هم‌اندیشی با اعضای کمیته استانی طرح ملی شهاب، با اشاره به اینکه طرح شهاب کلیدی‌ترین و حیاتی‌ترین طرح برای شناسایی نخبگان است، گفت: اغلب دانش‌آموزان و مستعدان‌برتر شناخت درست و جامعی از حوزۀ استعدادی خود ندارند.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب استان کرمان در بهره‌مندی از استعدادهای دانش‌آموزی، افزود: برگزاری کارسوق‌ها، بازدیدها و دوره‌های مهارت‌آموزی، ایجاد مدرسه خلاقیت به ویژه در مناطق محروم و صدالبته افزایش نقش پژوهشسراهای دانش‌آموزی، از مواردی است که می‌تواند سبب رونق طرح شهاب شود.

در ادامه، طاهره زحمتکش؛ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بیان کرد: در دوره ابتدایی، واقعیت درونی دانش‌آموز بدون قرار گرفتن تحت تأثیر عوامل خاص، مشخص و استعدادهایش کشف می‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود طرح شهاب به عنوان برنامه‌ای زیرساختی برای برنامه‌ریزی‌های آینده به عنوان برنامه‌ای مادر در کانون توجه قرار گیرد. همچنین می‌توان دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای آموزگاران ابتدایی و جشنواره‌ای نیز برای معلمان مجری طرح شهاب که عملکرد خوبی داشته‌اند، برگزار کرد.

محمدحسین منظری توکل؛  رئیس اداره آموزش متوسطه و سرپرست اداره استعدادهای درخشان و دانشپژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان هم گفت: در مرحله اول، آموزش ۲۰ درصد آموزگاران ابتدایی پایه‌های چهارم، پنجم و ششم در سراسر استان به تعداد ۱۷۷۸ نفر در قالب ۵۹ دوره در دستورکار قرار دارد.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 168692
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین