بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/02/27 - 11:27
  • - تعداد بازدید: 315
  • - تعداد بازدیدکننده: 120
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
استاد خبرة پنجمین دورة طرح شهید احمدی‌روشن:

طرح شهید احمدی‌روشن فرصتی مغتنم برای دانشجویان دورة کارشناسی است

اسدی گفت: دانشجویان دورة کارشناسی با حضور در طرح شهید احمدی‌روشن می‌توانند دانش و مهارت لازم برای حضوری جدی در حوزة کارآفرینی را کسب کنند.

~/Asset/News/News/Image/دانشگاه 5.jpg

آذر اسدی؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه یاسوج در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان با مثبت ارزیابی‌کردن طرح شهید احمدی‌روشن، گفت: این طرح نقش بسزایی در آشنایی مستعدان دانشجویی با مشکلات و چالش‌های واقعی کشور و همچنین ظرفیت‌های موجود دارد.


وی افزود: فرد در مدت 9 ماهه می‌تواند به توانمندی‌ها و دانش و دانسته‌هایش بی‌افزاید و در نتیجه مهارت‌های لازم برای ورود به بازار واقعی کار را پیدا کند؛ البته اگر این فرصت به یکسال افزایش یابد، قطعاً خروجی طرح نیز افزایش می‌یابد و هسته‌ها می‌توانند با استرس کمتری پروژة خود را پیش ببرند.


اسدی ادامه داد: طرح شهید احمدی‌روشن اشتیاق و انگیزة بالایی در دانشجویان ایجاد کرده بطوریکه این افراد در مسیر انجام پروژه مدام در حال ایده‌پردازی و نوآوری هستند که بتوانند به نتیجة دلخواه برسند.


استاد خبرة پنجمین دورة طرح شهید احمدی‌روشن تصریح کرد: در این طرح افراد در مسیر تحقیقات و پروژة خود، کار گروهی را می‌آموزند و نحوة تعامل با افراد گروه را یاد می‌گیرند؛ در این بین، حس مسئولیت‌پذیری و دلسوزی آنان نیز افزایش می‌یابد.


استاد رشتة نفت و گاز یادآور شد: تشکیل هسته با حضور دانشجویان مقاطع مختلف، فرصتی مغتنم برای یادگیری دانشجویان دورة کارشناسی است؛ این افراد در قالب تیم با دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری تعامل می‌کنند و آنان نیز بی‌دریغ هرآنچه را می‌دانند به دانشجویان کارشناسی منتقل می‌کنند؛ به همین دلیل می‌توان رشد دانشجویان کارشناسی در طول پروژه را به وضوح دید. 


اسدی اظهار داشت: ارائه تسهیلات مالی به دانشجویان فعال در طرح شهید احمدی‌روشن هم اعتمادبه‌نفس افراد را و هم انگیزه و رغبت آنان را برای تلاش بیشتر دوچندان کرده است.


وی ارتباط با صنعت را یکی دیگر از مزیت‌های این طرح و پایة کارآفرین شدن اعضای هسته‌های مسئله‌محور دانست و تأکید کرد: حل یک مسئلة واقعی از صنعت و دیدن نتیجة فعالیت علمی و تحقیقاتی توسعه و تعالی جامعه، احساس خودباوری را در دانشجویان برانگیخته می‌کند و کمک می‌کند این افراد حتی پس از پایان پروژه نیز شاکلة هسته‌ها را حفظ کنند تا در آینده بتوانند بر مبنای این ظرفیت ایجاد شده، کسب‌وکارهای نوآورانه را راه‌اندازی کنند.


عضو هیئت‌علمی دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: حمایت بیشتر از هسته‌ها و اعمال سیاست‌های تشویقی می‌تواند بیش از گذشته مسیر حرکت دانشجویان فعال به سمت کارآفرینی و شرکت‌های دانش‌بنیان را تسهیل کند.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 147595
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین