بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/02/28 - 11:00
  • - تعداد بازدید: 226
  • - تعداد بازدیدکننده: 75
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
عضو هیئت‌علمی دانشگاه بوعلی‌سینا:

طرح شهید احمدی‌روشن فرصت مغتنمی برای جلوگیری از رشد تک‌بعدی مستعدان است

بهنامیان گفت: تأکید طرح شهید احمدی‌روشن روی موضوعات فرهنگی از رشد تک‌بعدی مستعدان جلوگیری کرده و آنان را به افرادی ایده‌پرداز در حوزة فرهنگ تبدیل می‌کند.

~/Asset/News/News/Image/احمدی888.jpg

جواد بهنامیان؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه بوعلی‌سینا در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان با مثبت ارزیابی کردن طرح شهید احمدی‌روشن، گفت: این طرح هرچه بیشتر به سمت موضوعات و مسائل واقعی کشور حرکت کند، خروجی بهتری خواهد داشت.


وی افزود: درگیر شدن سازمان‌های دولتی و خصوصی و حمایت‌شان از هسته‌هایی که روی موضوعات مدنظر آنها کار می‌کنند، می‌تواند عملکرد هسته‌ها و در نهایت نتایج را بهبود دهد. این اقدام قطعاً به دلیل ایجاد فضای رقابتی، پس از مدتی شامل شرکت‌های خصوصی نیز می‌شود.


بهنامیان ادامه داد: روند باید به گونه‌ای باشد که هسته‌ها و فعالیت‌شان ابتر نماند و پس از پایان دورة 9 ماهه افراد بتوانند محصولات و دستاوردهای خود را به سمت بازار سوق دهند.


استاد برنامه‌ریزی و تحلیل سیستم‌ها اظهار داشت: عملکرد مطلوب بنیادهای نخبگان استانی که به عنوان ناظر بر روی پروژه‌ها و عملکرد هسته‌ها نظارت دارند، یکی دیگر از موارد مهم در تحقق اهداف تعیین‌‌شده است.


استاد خبره پنجمین دوره طرح شهید احمدی‌روشن با اشاره به لزوم توان‌افزایی و مهارت‌آموزی دانشجویان دوره کارشناسی، تصریح کرد: حضور در هسته‌های مسئله‌محور، سطح دانشجوی دوره کارشناسی را یک سطح بالاتر می‌برد و افق‌های تازه‌ای به سوی او باز می‌کند. این موضوع خاصه در این دوره که اشتغال استخدامی عملاً وجود ندارد، از اهمیت بالاتری برخوردار است چراکه می‌تواند از همین ابتدا به جای سوق دادن دانشجو به مدرک‌گرایی، او را به سمت کارآفرینی و ثروت‌آفرینی از ایده‌های نوآورانه هدایت کند.


بهنامیان تصریح کرد: امروزه باید دانشگاهیان خاصه مستعدان فعال در طرح شهید احمدی‌روشن به دنبال حصول ارزش‌افزوده از ایده‌هایشان باشند و برای این اقدام تیم تشکیل دهند و در نهایت شرکت دانش‌بنیان ایجاد کرده و مستقل از دولت، بازار خاص خود را ایجاد کنند. این همان وجه تمایز تحقیق در قالب طرح شهید احمدی‌روشن با تحقیقات روی موضوعات پایان‌نامه‌های دانشگاهی است.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 151788
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین