بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/08/01 - 08:02
  • - تعداد بازدید: 247
  • - تعداد بازدیدکننده: 244
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در یک نشست هم‌اندیشی صورت گرفت/

عارضه‌یابی عوامل مؤثر در عدم‌توسعه و بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان خراسان جنوبی کلید خورد/ احصاء 5 کلان مسئله

در یک نشست هم‌اندیشی، ضمن احصاء 5 کلان مسئله استان خراسان جنوبی، استفاده از فرصت نیروی انسانی نخبگانی استان و اثرگذاری آنها در تصمیم‌سازی‌ها در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست تخصصی اندیشکده حکمرانی استان خراسان جنوبی با رئیس بنیاد نخبگان استان در محل بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

در این نشست، ایزدخواه؛ رئیس بنیاد نخبگان استان گفت: بنیاد ملی نخبگان یک نهاد بالادستی است که ریل‌گذاری به سمت اثرگذاری نخبگان در جامعه با هدف اعتلاء و پیشرفت کشور را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به کلان فرایندهای روش‌شناسی، رویش، جهش و پویش در سیاست‌های جدید بنیاد ملی نخبگان، افزود: نخبه باید در مسیری قرار بگیرد که ثمرۀ آن تحقق الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت باشد.

فرخی؛ دبیر اندیشکده حکمرانی استان نیز بیان داشت: این اندیشکده ذیل مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند و با محوریت نظام مسائل استان و عارضه‌یابی عوامل مؤثر در عدم‌توسعه استان قصد دارد از ظرفیت نخبگان و مستعدان استان استفاده کند.

وی اضافه کرد: فصل‌های برنامه هفتم توسعه و برش‌های استانی آن به ویژه فرصت‌های مرز، به این اندیشکده محول شده است.

احصاء 5 کلان مسئله استان به ترتیب ترانزیت، آب، مرز، معدن و مسائل اجتماعی، استفاده از فرصت نیروی انسانی نخبگانی استان و اثرگذاری آنان در تصمیم‌سازی‌ها، فرصت بررسی آثار و تبعات تصمیم‌های پیشین و لزوم حرکت تحولی برای آینده، بهره‌‌مندی از نخبگان در لایه زیرساخت‌های قانون‌گذاری، از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این نشست بود.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.



***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.
  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 167824
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین