بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/06/23 - 09:30
  • - تعداد بازدید: 1382
  • - تعداد بازدیدکننده: 65
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون استاندار هرمزگان مطرح کرد:

فعالیت نخبگانی؛ شرط ارتقاء شاخص‌های فرهنگی و اقتصادی

شیبانی‌تزرجی با اشاره به اهمیت ارتقاء شاخص‌های فرهنگی و اقتصادی، تصریح کرد: حضور فعال نخبگان مهمترین شرط ارتقاء این شاخص‌ها است.

 

~/Asset/News/News/Image/IMG_04ffff (1).JPG

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور ایجاد و افزایش تعامل و همکاری اجتماع نخبگانی با سیستم اداری و مدیریتی استان، نشست نخبگانی با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و مدیرکل فنی‌وحرفه ای استان برگزار شد.


در این نشست، نازنین شیبانی‌تزرجی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: استعدادها و پتانسیل‌های سرشاری در هرمزگان وجود دارد که نویدبخش آینده‌ای روشن برای این استان است.


وی با اشاره به اهمیت ارتقاء شاخص‌های فرهنگی و اقتصادی استان هرمزگان، تصریح کرد: نگاه حمایتی دستگاه‌ها و مسئولان استانی می‌تواند زمینه‌ساز ماند نخبگانی و در نتیجه ارتقاء شاخص‌های مدنظر شود.


شیبانی‌تزرجی خاطرنشان کرد: در کنار ضرورت ماندگاری نخبگان و سرآمدان در استان، موضوع مهارت‌آموزی و توان‌‍افزایی مستعدان‌برتر نیز باید به عنوان یک اولویت در دستورکار همۀ دستگاه‌های مربوط قرار بگیرد.


در بخش دیگری از این نشست، عامری؛ رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان به تشریح کامل رسالت‌ها و تسهیلات بنیاد ملی نخبگان پرداخت و توانمندسازی و حمایت از استعدادهای‌برتر جهت تکمیل فرآیند نخبگی را در گرو هدایت و تغییر نقش آنان از پیشروی به پیشبری جامعه دانست.


وی افزود: یکی از موارد مهم در تحقق نقش پیشبری نخبگان، ارتقا اقتصاد دانش‌بنیانی است که مبتنی بر ایده‌های نو و خلاقانه باشد.


عامری با تأکید بر لزوم تیم‌سازی و ایجاد شرکت‌های نوآور و خلاق، این موضوع را از ارکان اشتغال‌زایی برشمرد و تصریح کرد: در اقتصاد دنیا سرمایه‌های اجتماعی اثرگذاری بارزی در سوددهی صنایع و گردش مالی بالا برای آنان دارد؛ در استان هرمزگان علی‌رغم وجود صنایع مادر، این مهم هنوز تحقق نیافته است.


رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان تأکید کرد: صنایع نباید نگاه خیریه‌ای داشته باشند بلکه باید حمایت از نخبگان و مستعدان‌برتر را به عنوان سرمایه‌های اجتماعی، از مسئولیت‌های اجتماعی خود بدانند که البته این مهم منتج به بازگشت سرمایه بالا برای صنایع نیز می‌شود.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 149894
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین