بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/12/26 - 08:14
  • - تعداد بازدید: 829
  • - تعداد بازدیدکننده: 58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان مطرح کرد:

لزوم برگزاری برنامه‌های فرهنگی در حوزه دفاع‌مقدس

مراسم تقدیر از برگزیدگان مدارس خلاقیت و ایده پردازی به همت بنیاد نخبگان استان گیلان برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/اصفهانی7.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی و ادبی «نامه‌ای به یک شهید» با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان برگزار شد.


در این مراسم، مسعود اصفهانی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، گفت: حدود دو نسل از دفاع مقدس گذشته اما اهتمام به نگارش خاطرات در قالب کتاب، توانست مضامین و مفاهیم دفاع‌مقدس را حفظ و منتقل کند.


وی با اشاره به لزوم ترویج برنامه‌های فرهنگی در بنیاد نخبگان استان، افزود: در حالیکه نظام آموزشی دانش‌آموزان را برای کنکور آماده می‌کند؛ بسیاری معتقدند علاوه بر آموزش‌های رسمی و کلاسیک، باید به دانش‌آموزان آموزش‌های غیر رسمی و برون‌مدرسه‌ای نیز ارائه شود.


رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان اضافه کرد: بنیاد ملی نخبگان نهادی فراوزارتخانه‌ای است که برای فعالیت‌های فرهنگی خاصه در حوزه ایثار و شهادت، اهمیت بسیاری قائل است. بهترین اثبات بر این ادعا، نامگذاری تسهیلات و جوایز تحصیلی به نام شهدایی همچون شهیدان احدی، تهرانی‌مقدم و چمران است.


اصفهانی از اجرای گسترده‌تر برنامه ملی «شهاب» با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزی خبر داد و یادآور شد: برخی فعالیت‌ها و برنامه‌ها مانند مدارس خلاقیت و ایده‌پردازی و یا برنامه‌ ملی شهاب، برای پوشش دادن استعدادهای دانش‌آموزی طراحی و اجرا شده است.


لازم به ذکر است، در این مراسم ضمن رونمایی از کتاب «پرواز بی صدا»، از برگزیدگان مدرسه خلاقیت و ایده‌پردازی استان گیلان تقدیر شد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 151588
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین