بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/04/24 - 10:03
  • - تعداد بازدید: 345
  • - تعداد بازدیدکننده: 342
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در یک نشست هم‌اندیشی مطرح شد:

لزوم توجه به ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی در طرح بورسیه صنعتی

نشست طرح بورسیه صنعتی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، سرپرست بنیاد نخبگان استان و جمعی از مسئولان و مدیران استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست طرح بورسیه صنعتی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، سرپرست بنیاد نخبگان استان، ریاست دانشگاه بیرجند و مدیران کل استان و جمعی از صاحبان و تأثیرگذاران واحدهای صنعتی، معدنی و کشاورزی استان در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

در این نشست، اشرفی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در طرح بورسیه صنعتی بایدبه ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی استان توجه شود، گفت: یکی از وظایف کارگروه اصلی طرح، این است که در تدوین قرارداد دانشجو با واحدهای صنعتی، بنگاه‌های اقتصادی موجود را بررسی کند.

وی تصریح کرد: واحدهایی در این طرح مشارکت خواهند داشت که پایداری و ماندگاری لازم را در حوزه صنعتی داشته باشند.

معاون استاندار به تشریح شرایط موجود واحدهای صنعتی فعال استان پرداخت و تأکید کرد: توان و ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی با قوام و پایداری طرح بورسیه صنعتی، ارتباطی تنگاتنگ دارد.

ایزدخواه؛ سرپرست بنیاد نخبگان استان نیز با اشاره به سند راهبردی کشور در امور نخبگان در خصوص ساماندهی و گسترش پشتیبانی‌های مستقیم و غیرمستقیم مادی از اجتماع نخبگانی در قالب بورس، جایزه‌های مقطعی و پژوهانه از سوی سازمان‌های دولتی، بخش خصوصی و نهادهای عمومی منطبق با پایش پیشرفت مرحله‌ای و اثرگذاری آنان، گفت: در همین راستا، فراهم کردن شرایط اشتغال پایدار برای مستعدان تحصیلی و به‌کارگیری دانشجویان مستعد در دستورکار بنیاد ملی قرار گرفته است و شیوه‌نامه اجرای آزمایشی توسعة به‌کارگیری دانشجویان مستعد تحصیلی در واحدهای اقتصادی کشور که به اختصار «طرح بورسیه صنعتی» نامگذاری شده ابلاغ و در دانشگاه های استان در حال اجرا است.

وی در ادامه افزود: از اهداف این طرح، شناسایی، هدایت، توانمندسازی، جذب و نگهداشت سرمایة انسانی مستعد برتر و نخبه در واحدهای اقتصادی کشور و آموزش مهارت‌های لازم و مرتبط با نیازهای واحدهای اقتصادی به استعدادهای برتر و استفاده از ظرفیت‌های اجتماع نخبگانی برای ارتقای فعالیت‌های واحدهای اقتصادی است.

ایزدخواه اظهار داشت: ۴۰ واحد درسی متناسب با واحد صنعتی در دانشگاه‌ها ارائه خواهد شد و دانشجو علاوه بر دریافت اعتبار کارآموزی فناورانه، امتیاز فناورانه نیز دریافت خواهد کرد.

احمد لامعی‌گیو؛ رئیس دانشگاه بیرجند نیز با اشاره به گام‌های مؤثر دانشگاه بیرجند در عرصه مهارت‌آموزی دانشجویان، گفت: دانشگاه‌ها باید مهارت‌آموز و کارآفرین باشند.

وی اضافه کرد: به منظور مهارت‌آموزی دانشجویان، اولین مرکز مهارت‌آموزی کشور با همکاری اداره‌کل‌های فنی و حرفه‌ای و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دانشگاه بیرجند افتتاح شد.

خامه‌زر؛ رئیس اتاق بازرگانی استان نیز به رشته‌های متناسب با پتانسیل‌های استان و موارد مربوط به فعالان اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: در قراردادی که بین دانشجو و واحدصنعتی بسته می‌شود، اتاق بازرگانی می‌تواند نقش داور را داشته باشد.

شریعتی؛ مدیر پژوهشی دانشگاه بیرجند نیز با اشاره به پتانسیل‌های دانشگاه بیرجند، اضافه کرد: انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه فردوسی برای خدمات بیشتر به صنایع، تفاهم‌نامه با شرکت دان و علوفه خوشینه بخش دیگری از این اقدامات است.


 ***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 166404
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین