بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/12/27 - 12:48
  • - تعداد بازدید: 520
  • - تعداد بازدیدکننده: 75
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
فرماندار قم مطرح کرد:

لزوم حمایت بخش‌خصوصی از ایده‌ها و طرح‌های نخبگانی

حیدری با اشاره به ضرورت حمایت بخش‌خصوصی از ایده‌های نخبگانی، این مهم را گامی مؤثر در جلوگیری از مهاجرت نخبگانی دانست.

~/Asset/News/News/Image/indexهغععبغیغ.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ تفاهم‌نامه اجرای طرح توسعه متوازن نوآوری و فناوری میان بنیاد نخبگان استان قم، فرمانداری قم، پارک علم‌و‌فناوری استان، اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم به امضا رسید.



در این نشست، محمد محمدرضایی؛ رییس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استان، گفت: راه‌اندازی و اجرای یک طرح متوازن با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های مرتبط می‌تواند به توسعه علم و پژوهش در استان کمک کند.



وی افزود: دستاوردهای مهم علمی و پژوهشی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی باید در متون و کتب درسی ظهورو بروز پیدا کند.



مرتضی حیدری؛ فرماندار قم نیز ضمن تأکید بر لزوم حمایت از طرح توسعه فناوری و نوآوری در مناطق کم‌برخوردار استان قم، گفت: استان ظرفیت و استعداد فراوانی در تربیت و پرورش نخبگان دارد.



وی با اشاره به ضرورت جلوگیری از مهاجرت نخبگان، افزود: در اغلب کشورهای پیشرفته، بخش‌خصوصی از نخبگان حمایت می‌کند و هزاران برابر از سرمایه‌گذاری روی ایده‌های نخبگان و جذب نخبگان سود می‌برد.



حیدری یکی از دلایل خروج نخبگان از کشور را عدم‌حضور سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی دانست و ادامه داد: متأسفانه در ایران، بار حمایت و هدایت نخبگان و فناوران بر دوش دولت است و دولت نیز به دلیل محدودیت‌های موجود نمی‌تواند آنچنان باید و شاید از دستاوردهای پژوهشی و فناوری نخبگان استفاده کند.



فرماندار قم با تأکید اهمیت هم‌افزایی دستگاه‌های‌اجرایی در طرح توسعه متوازن نوآوری و فناوری، اظهار داشت: جامعه باید باور کند که شناسایی و حمایت از نخبگان و فناوران، کشور را به خلق ثروت و توسعه پایدار سوق می‌دهد.



 در بخش دیگری از این نشست، سید حسین اخوان علوی؛ رییس پارک علم‌وفناوری استان قم نیز به ظرفیت کم‌نظیر این استان در طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه اشاره و تصریح کرد: طرح توسعه متوازان نوآوری و فناوری در راستای اجرایی‌شدن منویات مقام‌معظم‌رهبری و سیاست‌های کلی برنامه ششم در حوزه علم و فناوری است.



وی افزود: همکاری و تعامل طرفین تفاهم‌نامه نقش بسزایی در توسعه نوآوری، فناوری و کارآفرینی در بخش‌های شهری و روستایی استان خواهد داشت.



اخوان علوی اضافه کرد: پارک علم‌وفناوری از تمام ظرفیت‌های خود برای شناسایی، معرفی و حمایت از نوآوران و نخبگان و علاقه‌مندان کارآفرینی در شهر و روستاهای استان قم استفاده خواهد کرد.



وی با اشاره به نقش کلیدی آموزش‌و‌پرورش در توسعه فناوری استان، بیان کرد: پژوهش و فناوری باید یکی از ارکان مهم این نهاد آموزشی باشد؛ برای رسیدن به این هدف می‌توان از ظرفیت‌های خانه علوم و فنون برای ایجاد پارک علم‌وفناوری ویژه کودکان و نوجوانان استفاده کرد.



 حمیدرضا شیخ‌الاسلام؛ مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم یادآور شد: استان قم در سال ۹۹ به موفقیت‌های چشمگیری در زمینه‌های علمی و پژوهشی دست یافت و به رغم محدودیت‌های کرونایی، بعد از ۱۵ سال ۹ مدال المپیاد کشوری نصیب استان شد.



وی افزود: مدارس استان در سه محور اصلی کنکور، المپیاد و پژوهش فعالیت می‌کنند.



سپس حامد حجتی؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم نیز با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های این مجموعه برای شناسایی و پرورش استعدادهای استان، گفت: امکانات و ظرفیت‌های کانون توانسته به شناسایی و بروز استعدادها و ظرفیت‌های دانش‌آموزان کمک شایانی کند.



وی اظهار داشت: کانون قطعاً نقش مؤثر و چشمگیری در طرح توسعه متوازن نوآوری و فناوری در استان قم خواهد داشت.



لازم به ذکر است، تفاهم‌نامه طرح توسعه متوازن نوآوری و فناوری در استان قم با هدف اجرایی‌سازی توسعه نوآوری، فناوری و کارآفرینی در میان جامعه هدف (کلیه بخش‌های استان و شهر و روستاهای زیرمجموعه آنها) میان ۵ دستگاه اجرایی به مدت ۳ سال به امضا رسید و در فاز اول بخش مرکز قم به عنوان پایلوت اجرای این تفاهم‌نامه انتخاب شده است.
  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 151321
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین