بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/10/20 - 11:21
  • - تعداد بازدید: 27088
  • - تعداد بازدیدکننده: 25159
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
استاندار هرمزگان:

مثلت نخبگان، تجار و سیاستمداران، ایران را قدرتمندتر می‌کند

استاندار هرمزگان گفت: ایران قوی نیازمند کارآفرینان و تجار با تراز جهانی است و مثلت نخبگان خلاق، تجار ثروتمند و سیاستمداران وطن‌دوست، ایران را قدرتمندتر می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مهدی دوستی گفت: ایران امروز به شدت نیازمند کارآفرینان و تاجرانی با سطح عمل جهانی است که همزمان با تجارت و انتقال کالا، بتوانیم فرهنگ و سیاست ‌گذاری‌های حوزه‌های دیگر را نیز انتقال دهیم.

استاندار هرمزگان افزود: مثلت نخبگان خلاق، تجار ثروتمند و سیاستمداران وطن دوست، ایران را قدرتمندتر می کند.

وی با اشاره به پیشینه و جایگاه تاریخی بندرعباس در حوزه تجارت بین المللی اظهار کرد: در زمان شاه عباس صفوی که اختلالاتی در حوزه تجارت ایران به واسطه دولت عثمانی به وجود آمد، شاه عباس مسیر تجارت را از خشکی به دریا تغییر داد و بندرعباس به منطقه‌ ای خاص در تجارت تبدیل شد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان ادامه داد: در مقطع کنونی، استان به سمت بهبود محیط اقتصادی حرکت کرده و توسعه بنادر در ۲بخش زیرساخت ها و نرم افزارها آغاز شده است.

استاندار هرمزگان همچنین یکی از دلایل توسعه نیافتگی سواحل مکران را کمبود انرژی و نیروگاه در حد فاصل بندرعباس تا چابهار دانست.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از دلایل این عقب ماندگی رویه‌های تجاری کوچک (خرده تجارت) در این مناطق است که با اصلاحات انجام شده در بندر سیریک تغییر این رویه‌ها آغاز و ترانزیت و واردات و صادرات کالا نیز اضافه شده است.

***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 163990
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین