بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/02/22 - 08:12
  • - تعداد بازدید: 845
  • - تعداد بازدیدکننده: 96
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مراسم بزرگداشت استاد مهرداد اوستا برگزار شد

همایش بزرگداشت «مهرداد اوستا» به همت بنیاد نخبگان استان لرستان و با حضور جمعی از نمایندگان مجلس‌شورای‌اسلامی در بروجرد برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/2451899.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای برگزاری مراسم‌های تکریم مفاخر و بزرگان علمی و فرهنگی کشور و الگوسازی از آنان برای جامعۀ دانشگاهی خاصه مستعدان‌برتر، همایش بزرگداشت «مهرداد اوستا» به همت بنیاد نخبگان استان لرستان با حضور جمعی از نمایندگان مجلس‌شورای‌اسلامی، رئیس بنیاد نخبگان استان، مدیران دستگاه‌های درون‌استانی، محققان و فرهنگیان لرستان برگزار شد.


در این مراسم، حمزه امیری؛ رئیس بنیاد نخبگان لرستان با بیان اینکه تکریم نخبگان و مفاخر بومی از اهداف و برنامه‌های اصلی بنیاد ملی نخبگان است، گفت: چهره‌های برجستۀ بسیاری در کشور حضور دارند که شناسایی و معرفی آنان به نسل آینده می‌تواند حس دلبستگی و عرق به وطن را در آنان افزایش دهد.


وی با بیان اینکه مفاخر بومی، گنجینه و ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی جوامع هستند، افزود: تکریم در گام اول یعنی احترام و ارج گذاشتن به مقام علم و ادب و فرهنگ؛ اما علاوه بر آن اثرگذاری بالایی در ارتقاء حس اعتمادبه‌نفس و خودباوری در بین آحاد جامعه خاصه مستعدان‌برتر دارد.


رئیس بنیاد نخبگان لرستان در پایان با اشاره به ویژگی‌ها و خدمات ارزندۀ استاد اوستا، گفت: مهرداد اوستا به کشورهای زیادی مسافرت کرد و توانست استعدادهای درونی خود را به فعلیت رسانده و در جامعۀ خود اثرگذار باشد.


محمدرضا رحمانی یاراحمدی با نام هنری مهرداد اوستا در سال 1308 در بروجرد متولد شد. وی دانش‌آموختۀ رشتۀ الهیات (مقطع لیسانس) و فلسفه (فوق‌لیسانس) دانشگاه تهران بود و در مدت حیات خود همواره با سفر به کشورهای متعدد و دیدار با بزرگان ادب و فرهنگ مشرق و مغرب زمین مانند سباستین مونه و برتراند راسل، فرهنگ و تمدن ایرانی را در قالب سخنرانی و گفت‌وگو اشاعه ‌داد.



وی همچنین در فلسفه، زبان فارسی، ادبیات فارسی، فلسفه تاریخ، تاریخ هنر، تاریخ اجتماعی هنر، زیبایی‌شناسی، روش تحقیق در زیبای‌شناسی و تاریخ موسیقی در دانشگاه تهران به تدریس پرداخت.


تصحیح دیوان سلمان ساوجی؛ رساله‌ای در فلسفه، منطق، روانشناسی و اخلاق؛ تصحیح رسائل خیام (نوروز نامه-رساله وجود) با مقدمه و تحقیق در زندگی وی؛ حماسهٔ آرش؛ پالیزبان و شراب خانگی ترس محتسب خورده، از مهمترین آثار به جا مانده از این استاد برجسته است.


 


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 147814
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین