بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/01/18 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 491
  • - تعداد بازدیدکننده: 87
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مراسم تجلیل از امیر سرتیپ خلبان فرج‌الله براتپور برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت شهدای نیروی هوایی استان کرمانشاه و تجلیل از امیر سرتیپ خلبان فرج‌الله براتپور؛ چهره ماندگار جنگ تحمیلی برگزار می‌شود.

~/Asset/News/News/Image/5982585777.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامة برگزاری برنامه‌های تکریم و الگوسازی از مفاخر و سرآمدان بومی، مراسم بزرگداشت شهدای نیروی هوایی استان کرمانشاه و تجلیل از امیر سرتیپ خلبان فرج‌الله براتپور؛ چهره ماندگار جنگ تحمیلی به همت بنیاد نخبگان استان و همکاری دستگاه‌های درون‌استانی برگزار می‌شود.



امیر سرتیپ خلبان فرج‌الله براتپور در سال 1324 در شهرستان کنگاور به دنیا آمد و در مهر سال ۱۳۴۷ پس از گذراندن تحصیلات در ایران و آمریکا به درجه ستوان دومی نایل شد. او در مهر سال ۱۳۵۷ برای آموزش‌های مدیریتی به آمریکا رفت و ۲ ماه مانده به انقلاب به ایران برگشت.



براتپور مهر سال ۱۳۶۰ جانشین پایگاه ششم شکاری بوشهر شد و سال ۱۳۶۲ به دانشکده فرماندهی ستاد رفت و سپس به مدت ۲ سال فرمانده پایگاه همدان شد. وی همچنین به مدت ۵ سال و نیم فرمانده منطقه هوایی شیراز بود و پس از آن به مدت ۴ سال و نیم رئیس اداره بازرسی پرواز نیروی هوایی بود.



فرماندهی دسته‌های پروازی عملیات اچ-۳ در سال 1360 در جنگ‌تحمیلی یکی از افتخارات این فرمانده است.



رونمایی از سردیس شهدا و نیز تندیس امیر سرتیپ براتپور در یکی از میادین ورودی شهر کرمانشاه، بخش دیگری از این برنامه است.



این مراسم با حضور مدیران ارشد و فرماندهان قرارگاه عملیاتی نزاجا، پنجشنبه؛ نوزدهم فروردین‌ماه با رعایت پروتکل‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا برگزار خواهد شد.
  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 154716
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین