بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/08/20 - 07:26
  • - تعداد بازدید: 287
  • - تعداد بازدیدکننده: 282
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در ادامه بازدیدهای استادمحور/

مرکز پیشرفته آزمایشگاه جامع سلامت اردبیل میزبان مستعدان‌برتر شد

مستعدان و دانشجویان رشته زیست‌شناسی دانشکده علوم پایه دانشگاه محقق اردبیلی از مرکز پیشرفته آزمایشگاه جامع سلامت بهداشت استان اردبیل بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای برگزاری برنامه بازدیدهای علمی، صنعتی و فرهنگی بنیاد نخبگان استان اردبیل، مستعدان و دانشجویان رشته زیست‌شناسی دانشکده علوم پایه دانشگاه محقق اردبیلی با راهبری سعید لطیفی‌نوید؛ عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی، از مرکز پیشرفته آزمایشگاه جامع سلامت بهداشت استان اردبیل بازدید کردند.

در این برنامه عنوان شد: این مرکز تخصصی یکی از مراکز پیشرفته استان در زمینه غربالگری و جلوگیری از تولد نوزادان با بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و نیز ارائه خدمات به موقع به بیماران دارای پرفشاری خون و دیابت است؛ همچنین امکان افزایش سرعت پاسخ‌دهی به همراه خطرسنجی شیوع برخی بیماری‌های پرشمار و نوظهور را فراهم می‌کند.

در ادامه افزوده شد: این مرکز دارای بخش‌های سل، سرولوژی، میکروبیولوژی، آلکالوئید و هورمون است و کلیه آزمایش‌های حاکمیتی در بحث ازدواج، غربالگری نوزادان و بیماری‌های خونی و آزمایش کنترل کیفی آب و فاضلاب، آزمایش سل و تشخیص مولکولی در آن انجام می‌شود.

در ادامه شرکت‌کنندگان با همراهی و توضیحات کارشناسان این مرکز، از بخش‌های مختلف بازدید کرده و با فعالیت‌های مهم هر بخش آشنا شدند.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.


 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 168192
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین