بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/12/08 - 12:50
  • - تعداد بازدید: 241
  • - تعداد بازدیدکننده: 241
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در ادامه بازدیدهای علمی و صنعتی استادمحور/

مستعدان‌برتر با آخرین دستاوردهای صنعت ماهواره‌ای کشور آشنا شدند

جمعی از مستعدان برتر آذربایجان شرقی از مرکز فناوری و پژوهش ماهواره پیام دانشگاه امیرکبیر بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ برنامه بازدید مستعدان و دانشجویان استان آذربایجان شرقی از مرکز فناوری و پژوهش ماهواره پیام دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

در این برنامه عنوان شد: صنعت فضایی کشور ما از جمله صنایعی است که در جای‌جای آن، نشانه‌های باور به جمله‌واره «ما می‌توانیم» قابل‌ مشاهده است، دستاوردهای شگرف این صنعت با توجه ‌به تحریم‌های سنگین موجود در این زمینه، مدیون تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و نخبگان عرصه فضایی کشورمان است. همچنین این صنعت یکی از مسائل آینده‌ساز کشور به شمار می‌رود.

در ادامه با بیان این‌که از دهه 80 شمسی تلاش‌های بسیاری برای در مدار قرار دادن ماهواره‌ها صورت گرفته است، افزوده شد: طی یک ماه گذشته ماهواره‌هایی به همّت سازمان فضایی ایران به فضا پرتاب شدند و همه این ماهواره‌ها در مدار تعیین شده خود قرار گرفتند که نشان از عزم و پیشرفت در این زمینه استراتژیک است.

در بخش دیگری از این برنامه بیان شد: یکی از راه‌های ایجاد امیدواری به آینده، شناختن و شناساندن پیشرفت‌های علمی کشور در زمینه‌های غرورآفرین مانند صنعت فضایی به جوانان و به‌خصوص دانشجویان مرتبط با این عرصه است.

در ادامه مستعدان با تازه‌های فناوری ماهواره و دستاوردهای صنعت فضایی کشور آشنا شدند و با حضور در مرکز ساخت و توسعه ماهواره در زون فناوری دانشگاه امیرکبیر، از نزدیک توسعه این صنعت را مشاهده کردند.

در ادامه دانشجویان از آزمایشگاه‌های امیرکبیر و نمایشگاه دستاوردهای هوا و فضای سپاه (مشتمل بر 5 بخش مختلف) و همچنین ماهواره‌برهای سیمرغ و نور بازدید کردند.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 170156
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین