بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/09/21 - 09:24
  • - تعداد بازدید: 223
  • - تعداد بازدیدکننده: 221
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دانشگاه و نظام نخبگانی/

مستعدان‌برتر مهارتی چهارمحال و بختیاری حمایت می‌شوند

اجرای برنامه‌‌های مشترک و حمایت از مستعدان مهارتی در دستور کار بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری و دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست مشترک بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری و دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای با حضور رؤسای دو دستگاه با هدف زمینه‌سازی برای اجرای برنامه‌‌های مشترک و حمایت از مستعدان مهارتی برگزار شد.

در این نشست، یعقوب طادی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان گفت: بنیاد ملی نخبگان همانند گذشته از مخترعان حمایت می‌کند و این افراد به واسطه ثبت‌نام در سامانه و ارائه اختراع ثبت‌شدۀ خود، می‌توانند به شرط تایید داوران، از تسهیلات اعطایی بهره ببرند.

وی افزود: امید است با اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های جدید بنیاد ملی نخبگان، گسترش دایره نخبگی و حمایت از مجموعه‌های نخبه‌پرور به وقوع بپیوندد.

طادی ادامه داد: با اجرای چنین برنامه‌هایی، مستعدان مهارتی راحت‌تر از گذشته با بنیاد ملی نخبگان ارتباط برقرار خواهند کرد و می‌توانند در مسیر نخبگی قرار بگیرند؛ به ویژه اینکه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری نیز برنامه‌های خوبی برای حمایت از شرکت‌های نوآور و فناور دارد.

محمد مومنی؛ رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای استان نیز گفت: در این دانشگاه، دانشجویان مستعدی در حال تحصیل هستند که شاید مقالات زیادی نداشته باشند و از معدل بالایی برخوردار نباشند ولی از لحاظ فنی و مهارتی در رشته‌های مختلف از جمله مکانیک و الکترونیک، پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته‌اند و اختراع‌ها و ایده‌های زیادی دارند. این افراد نیز برای پیشرفت نیاز به حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی دارند و حمایت آنان باعث مرتفع شدن برخی معضلات کشور خواهد شد.

وی افزود: در برخی از رشته‌ها، دانشجویان با ثبت و ارائه اختراع خود، امکان برخورداری از تسهیلات و حمایت‌های بنیاد نخبگان را پیدا می‌کنند. هر چند این راه دشوار است اما در برخی رشته‌ها ازجمله طراحی دوخت و معماری، دانشجویان به دلیل اینکه دستاوردهای خود را نمی‌توانند در عنوان اختراع ثبت کنند، امکان بهره‌مندی از حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان را ندارند.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان در پایان طرح‌هایی نظیر بازدیدهای استادمحور و بورسیه صنعتی را در ارتقاء توانمندی مستعدان و حل مشکلات کشور اثرگذار دانست.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

 

 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 168693
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین