بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/08/09 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 402
  • - تعداد بازدیدکننده: 399
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در ادامه بازدیدهای علمی و صنعتی استادمحور/

مستعدان برتر از راه‌آهن اردبیل-میانه بازدید کردند

برنامۀ بازدید استادمحور از راه‌آهن اردبیل-میانه به همت بنیاد نخبگان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری برنامه بازدیدهای علمی، صنعتی بنیاد نخبگان استان اردبیل، تعدادی از مستعدان و دانشجویان رشته مهندسی عمران دانشگاه محقق اردبیلی با راهبری بابک گلچین؛ عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی از راه‌آهن اردبیل-میانه (ایستگاه آقاباقر) بازدید کردند.

در این برنامه عنوان شد: راه‌آهن اردبیل- میانه با طول 175 کیلومتر از کلان‌پروژه‌های استان اردبیل در توسعه زیرساخت‌ها و متصل‌کننده استان اردبیل به شبکه ریلی کشور است. این راه‌آهن جزو پروژه‌های ریلی با بخش‌های بحرانی و گلوگاهی و ابنیه فنی بزرگ و پیچیده محسوب می‌شود.

در ادامه افزوده شد: ایستگاه تشکیلاتی آقاباقر با پیشرفت فیزیکی نزدیک به 90 درصد با امکاناتی از قبیل تسهیلات پیاده و سوار شدن مسافر، بارگیری و تخلیه کالا از سکوهای مرتبط، جداسازی واگن‌های قطار رسیده به ایستگاه و چیدن واگن‌ها (تشکیل قطار) برای حرکت، دور زدن لکوموتیو، سالن انتظار برای مسافرین، سامانه‌های کنترل حرکت قطار در مسیر، ساختمان  تعمیر و نگهداری واگن‌‌ها و لکوموتیوها،سالن دپوی قطارها و ماشین‌آلات نگهداری خط پیش‌بینی در مرحله تکمیل است.

در ادامه این برنامه، شرکت‌کنندگان از نزدیک از ساختمان و اجزای ترمینال مسافری، سازه‌ی فضای کار، آرایش خطوط ریلی و سکوهای مسافری در ایستگاه، فرایند اتصال ریل به تراورس، قطعات مربوط به سوزن‌های ریلی و ساختمان‌های دپوی واگن‌ها و لکوموتیوها را بازدید کردند و سپس در ادامه با توضیحات مهندسان پروژه و استاد راهبر، با سایر اجزای این پروژ عظیم آشنا شدند.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 168002
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین