بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/07/25 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 341
  • - تعداد بازدیدکننده: 87
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مستعدان برتر با خانوادۀ شهید بابایی دیدار می‌کنند

برنامۀ دیدار با خانوادۀ شهید بابایی به همت بنیاد نخبگان استان قزوین برگزار می‌شود.

~/Asset/News/News/Image/000fff.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ امروزه تکریم و پاسداشت شهدای بزرگ دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، علاوه بر تعمیق باورهای دینی و آرمان‌های ملی در مستعدان‌برتر و جامعۀ دانشگاهی، نقش بسزایی در الگوگیری و ارتقاء حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی این افراد دارد.


در همین راستا و در ادامۀ برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، جمعی از مستعدان برتر و دانشگاهیان استان قزوین با خانوادۀ شهید بابایی دیدار می‌کنند.


این برنامه، دوشنبه؛ 26 مهرماه برگزار خواهد شد.


سرتیپ خلبان شهید عباس بابایی در سال 1329 در قزوین دیه به جهان گشود.  وی دوره ابتدایی را در دبستان «دهخدا» و دوره متوسطه را در دبیرستان «نظام وفا» گذراند. پس از گرفتن دیپلم، در سال ۱۳۴۸ در رشتهٔ پزشکی پذیرفته شد اما به دلیل علاقه به خلبانی، داوطلب تحصیل در رشته خلبانی نیروی هوایی شد و پس از گذراندن دوره مقدماتی برای تکمیل تحصیلاتش در سال ۱۳۴۹ به آمریکا اعزام گشت. پس از بازگشت با ورود هواپیماهای پیشرفته اف - ۱۴ به نیروی هوایی، وی که خلبان ماهر شکاری اف - ۵ بود، برای پرواز با هواپیمای اف - ۱۴ انتخاب و به پایگاه هوایی اصفهان منتقل شد.


شهید بابایی از شهریور سال 1359 با درجه سرگردی با شروع جنگ ایران و عراق، فرماندهی اسکادران و انجام عملیات با جنگنده نورثروپ اف-۵ و اف - ۱۴ تام‌کت را انجام می‌داد و سپس در سال 1360با درجه سرهنگ دومی، فرمانده پایگاه هوایی هشتم شکاری شد. این شهید بزرگوار در سال 1362 با درجه سرهنگ تمامی به معاونت عملیات فرماندهی نیروی هوایی منصوب شد و در سال 1366 با درجه سرتیپی در سمت معاونت عملیات فرماندهی نیروی هوایی ابقا شد.


شهید عباس بابایی پس از ۶۰ مأموریت جنگی موفق، در صبح روز ۱۵ مرداد سال ۱۳۶۶، مصادف با روز عید قربان، همراه با سرهنگ علی محمد نادری به منظور شناسایی منطقه و تعیین راه‌کار صحیح اجرای عملیات، با یک فروند هواپیمای اف–۵ از پایگاه هوایی تبریز به پرواز درآمدند و وارد آسمان عراق شدند و پس از انجام دادن مأموریت، به هنگام بازگشت، در سن 37 سالگی در منطقه عملیاتی سردشت (در ۱۵ مرداد ۱۳۶۶) به درجۀ رفیع شهادت نائل آمد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 154700
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین