بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/10/11 - 00:17
  • - تعداد بازدید: 41836
  • - تعداد بازدیدکننده: 39552
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس بنیاد ملی نخبگان:

میهن‌پرستی یعنی اینکه قرار نیست در ناخوشی و سختی میهنم را رها کنم/ بگویید من چه کاری می‌توانم برای کشورم انجام دهم؟

دهقانی گفت: میهن‌پرستی بالاتر از میهن دوستی قرار دارد؛ زیرا میهن‌دوستی یک اتفاق معمولی است و هر کسی در هر جایی که زندگی می‌کند طبیعی است که میهن خود را دوست داشته باشد؛ ولی میهن‌پرستی یعنی اینکه قرار نیست در ناخوشی و سختی میهنم را رها کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت های شهید قاسم سلیمانی و مصطفی احمدی روشن، اظهار داشت: افراد مخلص در موقع مناسب، بدون سر و صدا تشخیص می دهند که باید چه کنند. با نگاهی به عملکرد چنین افرادی این سوال مطرح می شود که اکنون وظیفه دانشجو و استاد در کشور چیست؟

رئیس بنیاد ملی نخبگان که در مراسم بزرگداشت شهید مصطفی احمدی روشن همزمان با گرامی داشت شهادت سردار قاسم سلیمانی و آغاز رویداد ملی مسئله محور«شروع» سخن می‌گفت، افزود: امروز اگر بخواهیم مهم ترین و بزرگترین مسئله کشور را نام ببریم می‌گویم که بزرگترین مسئله کشور، شما دانشجوهایی هستید که اینجا جمع شده‌اید. شما دانشجوهای باهوش، با استعداد، پرانرژی و نخبه که از کشور انتظار دارید و مطالبه می‌کنید ولی کشور نمی‌داند با شما چه کند. لازم است در ابتدا مسئله خودتان را برای کشور حل کنید.

وی ادامه داد: شما دانشجوهایی هستید که طی 20 سال گذشته در زندگی‌تان به عنوان نخبه و استعداد برتر مورد تحسین بوده‌اید و اکنون لازم است که با یک تغییر رویکرد از طلبکار به بدهکار تغییر کنید و به جای اینکه بپرسید کشورم برای من چه کرده است؟ بگویید من چه کاری می‌توانم برای کشورم انجام دهم؟

دهقانی افزود: این سوال در راستای میهن‌پرستی است که بالاتر از میهن دوستی قرار دارد؛ زیرا میهن دوستی یک اتفاق معمولی است و هر کسی در هر جایی که زندگی می‌کند طبیعی است که میهن خود را دوست داشته باشد؛ و این میهن پرستی یعنی اینکه قرار نیست در ناخوشی و سختی میهنم را رها کنم.

وی اضافه کرد: این روزها کشور پر از موضوعاتی است که میهن پرستان می‌توانند موثر واقع شوند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: اگر یک دانشجو و استاد نخبه بشیند تا دیگران به او مراجعه کنند و از کمک او استفاده کنند، آسان‌ترین راه برای موثر بودن را انتخاب کرده است؛ فردی مانند شهید احمدی روشن هم می‌توانست بعد از کارشناسی، ارشد و سپس دکتری بگیرد و در یک دانشگاهی کار علمی کند اما در آن زمان تشخیص داد که باید وارد صنعت هسته‌ای شود.

وی خطاب به دانشجوها و اساتید، گفت: هر کاری که فکر می‌کنید برای موثر بودن لازم است انجام دهید، از همکاری با یکدیگر تا مشارکت در طرح‌ها و حتی گاهی بدون پول، تا بتوانیم استعدادها را برای موثر بودن در کشور پرورش دهیم.

شایان ذکر است، مراسم بزرگداشت شهید مصطفی احمدی روشن همزمان با گرامی داشت شهادت سردار قاسم سلیمانی و آغاز رویداد ملی مسئله محور«شروع» با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان و رسول جلیلی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در محل این دانشگاه برگزار شد.

***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.



  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 162850
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین