بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/10/13 - 12:15
  • - تعداد بازدید: 675
  • - تعداد بازدیدکننده: 139
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان فارس مطرح کرد:

نامگذاری جوایز علمی به نام مفاخر، راهی برای نهادینه‌ کردن فرهنگ نخبگانی

مراسم اهداء سه جایزة علمی به مستعدان‌برتر فارس با حضور استاندار برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/indexناابب.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری برنامه‌های تکریم و به منظور الگوسازی از مفاخر و سرآمدان علمی و فرهنگی، مراسم اهداء سه جایزة علمی به مستعدان‌برتر با حضور استاندار فارس و جمعی از مدیران و مسئولان ارشد استان، به همت بنیاد نخبگان فارس و مجمع خیران نخبه‌پرور برگزار شد.



در این مراسم، حبیب شریف؛ رییس بنیاد نخبگان فارس با اشاره به اهداف بنیاد ملی نخبگان در زمینه شناسایی و هدایت استعدادهای‌برتر، نخبه‌شناسی، نخبه‌پروری و الگوسازی از نخبگان را از مهمترین رویکردهای این بنیاد دانست و گفت: با شکل‌گیری مجمع خیران نخبه‌پرور فارس از سال ۱۳۹۵ تاکنون، بنیاد نخبگان فارس ۸۰ فرصت پسادکتری در استان ایجاد کرده است.



وی افزود: در این مدت، حدود ۱۳۰ نفر از دانش‌آموزان مستعد شناسایی و بورسیه تحصیلی شده‌اند و ۷۰ معلم جوان آموزش‌وپرورش نیز با طی مراحل مختلف، آموزش‌های لازم برای ورود به حوزه خلاقیت و نوآوری را طی کرده‌اند.



شریف با اشاره به اهمیت نامگذاری جوایز علمی به نام نخبگان و مفاخر استان، این موضوع را امری مهم در نهادینه‌کردن فرهنگ نخبگانی دانست و ادامه داد:  بنیاد نخبگان استان فارس با همکاری مجمع‌ خیران ‌نخبه‌پرور، ۱۵ جایزه به نام بزرگان، دانشمندان و مشاهیر تعریف کرده که پنج تن از این افراد برگزیدگان جایزه علامه طباطبایی هستند.



در پایان این مراسم، جایزه پروفسور علیرضا سپاسخواه در زمینه مهندسی آب، جایزه پروفسور کرامت‌الله ایزدپناه در زمینه بیماری‌شناسی گیاهان و همچنین جایزه پروفسور مرتضی خوشخوی زهتاب در زمینه علوم باغبانی به سه تن از مستعدان‌برتر اهداء شد.
  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 144579
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین