بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/10/17 - 10:03
  • - تعداد بازدید: 1687
  • - تعداد بازدیدکننده: 1515
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال‌‎وبختیاری:

نخبگان باید مسائل اولویت‌دار استان را حل کنند/ تشکیل هفت هسته مسئله‎محور در بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال‌‎وبختیاری با اشاره به لزوم تأثیرگذاری حداکثر نخبگان در رفع مشکلات جامعه، گفت: مسائل اولویت‌دار استان باید توسط جامعۀ نخبگانی حل شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مجتبی بنیادیان؛ رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اجرای طرح شهید وزوایی، گفت: این طرح در راستای اعطای تسهیلات دانشجویی به دانشجویان مستعد مقاطع مختلف تحصیلی شاغل به تحصیل و در راستای توانمندسازی آن‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: فراخوان این طرح برای دانشجویان شاغل به تحصیل در استان در مهرماه (دانشجویان جدیدالورود) و اواخر خردادماه و اوایل تیرماه برای دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها ارسال می‌شود. در این طرح ویژگی‌هایی همچون معدل آموزشی، رتبه کنکور، کارهای پژوهشی از جمله مقالات، اخذ رتبه‌های فرهنگی و علمی، رتبه‌های برتر کنکور، کسب رتبه در جشنواره‌های معتبر و اختراعات ثبت شده مخترعان حائز امتیاز بوده و دانشجویانی که حداقل امتیاز را کسب کنند، می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

وی ادامه داد: تا سال گذشته تعداد دانشجویانی که مشمول این طرح می‌شدند تعداد محدودی بود اما اکنون براساس تعریف دایرۀ نخبگانی از سوی بنیاد ملی نخبگان و باتوجه به اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته، تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در استان رشد چند برابری داشته است.

بنیادیان اضافه کرد: دانشجویان علاوه بر این حمایت‌ها، در دانشگاه خود و در کنار یک استاد موظف‌ به انجام کار آموزشی یا پژوهشی هستند؛ یعنی بخشی از توانمندسازی دانشجویان مستعد در خود دانشگاه انجام می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری در ادامه به طرح جذب مستعدین برتر در مراکز دانشگاهی، علمی پژوهشی و جذب در دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: به دنبال اعلام فراخوان و در صورت کسب امتیاز لازم، واجدین شرایط در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی یا دستگاه‌های اجرایی استان جذب می‌شوند.

بنیادیان افزود: آنچه امسال در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح و در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده، این بود که ۲۰ درصد از افرادی که قرار است در دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی جذب شوند، باید از مستعدین و نخبگان مورد تائید بنیاد ملی نخبگان باشند که این امر، ظرفیتی برای جذب راحت‌تر نخبگان در دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی به صورت متمرکز و ملی با سازمان امور استخدامی هماهنگی‌های لازم انجام شده که بعد از اعلام فراخوان افراد متقاضی ثبت‌نام خود را انجام و پس از بارگذاری مدارک به همراه رزومۀ کاری، در صورت به حد نصاب رسیدن امتیاز مدنظر، پذیرفته و برای جذب در دستگاه‌های اجرایی به سازمان امور استخدامی معرفی می‌شوند. در این راستا، شش نفر از مستعدین برتر استان در این فراخوان پذیرفته و به سازمان امور استخدامی معرفی شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به طرح شهید احمدی روشن به عنوان یک طرح مسئله‌محور، بیان کرد: مجموعاً حدود هفت هسته مسئله‌محور توسط نخبگان تشکیل شده است.

وی در پایان به طرح شهید دکتر بهشتی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح مربوط به حل مسائل اولویت‌دار استان‌ها، منطقه یا یک واحد اجرایی و صنعتی است که هزینه‌های اولویت‌محور توسط بنیاد نخبگان پرداخت می‌شود اما هزینه طرح‌های تقاضامحور که صاحب مسئله متقاضی باشد، ۷۰ درصد توسط ارگان متقاضی و ۳۰ درصد توسط بنیاد نخبگان پرداخت می‌شود. در این طرح تیم خبره‌ای متشکل از اعضای هیئت علمی و کارشناسان زبده به رفع مسائل مربوطه می‌پردازند که امید است امسال حداقل یک طرح اولویت‌محور از مسائل اولویت‌دار استان انجام شود.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 163933
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین