بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/04/21 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 264
  • - تعداد بازدیدکننده: 111
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
امام‌جمعۀ شهر یزد:

نخبگان دانسته‌های خود را از محدودۀ دانشگاه خارج کنند

آیت‌الله مدرسی گفت: نخبگان به شرطی که خود را در دانشگاه محصور و محدود نکنند، می‌توانند و باید در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی اثرگذار باشند.

~/Asset/News/News/Image/IMG10265463.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای تحقق سند راهبردی کشور در امور نخبگان و نیز ترویج و شناخت اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی، همایش ملی «نقش نخبگان در حفظ اصول و ارزش های جمهوری اسلامی ایران» به همت بنیاد نخبگان استان یزد برگزار شد.


آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی؛ امام‌جمعۀ شهر یزد گفت: با راه‌اندازی بنیاد ملی نخبگان، زمینۀ لازم برای نخبه‌پروری فراهم و در این حوزه گام‌های مثبتی برداشته شد.


وی افزود: در ایران، حتی قبل از اسلام نیز نخبگان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند و مردم ایران به دلیل حضور همین نخبگان و فرهیختگان پیوسته در مسیر یکتاپرستی بوده‌اند.


امام جمعه یزد ادامه داد: حس زیبایی‌شناسی و زیبایی‌دوستی در مردم ایران سبب شده که در این جامعه همیشه نخبگان و مفاخر جایگاه ویژه‌ای داشته باشند. امروزه نیز نخبگان به شرطی که خود را در دانشگاه محصور و محدود نکنند، می‌توانند و باید در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی اثرگذار باشند.


آیت‌الله مدرسی تصریح کرد: نخبه باید با اتکا به معارف اهل‌البیت علیهم‌السلام، علم و دانسته‌های خود را از محدودۀ دانشگاه خارج و به بطن جامعه و زندگی روزمرۀ مردم وارد کند.


در ابتدای این همایش، سید مهدی کلانتر؛ رییس بنیاد نخبگان استان یزد نیز ضمن اشاره به جایگاه ویژه ایران در جهان، خاطرنشان کرد: ایران به برکت حضور نخبگان و فرهیختگان و نیز حرکت جهادی صورت گرفته در عرصه‌های مختلف از جمله علم و فناوری، توانسته در زمرۀ کشورهای برتر دنیا قرار بگیرد.


وی تأکید کرد: حفظ این دستاوردها وظیفه آحاد مردم به ویژه نخبگان است.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 151553
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین