بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/10/18 - 09:49
  • - تعداد بازدید: 1528
  • - تعداد بازدیدکننده: 1317
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس:

نخبگان علوم انسانی مسیر خود را در پارک علم و فناوری خلیج فارس پیدا کنند

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس اظهار امیداواری کرد نخبگان و خلاقانی که در این استان دارای ایده‌های معماری و هنری و علوم انسانی و صنایع نرم هویت‌ساز هستند مسیر خود را در پارک علم و فناوری خلیج فارس پیدا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ ابوالحسن رزمی‌نیا گفت: تیم‌های نوآور و فناور حوزه‌های فرهنگی، هنری و علوم انسانی در قالب خانه‌های خلاق و واحدهای فناور مخاطب پارک‌های علم و فناوری هستند و از تسهیلات و حمایت‌های این مجموعه بهره‌مند می‌شوند.

وی توضیح داد: فعالان این حوزه می‌توانند با مراجعه به سایت ثبت نام وندا (vanda.pgstp.ir ) و تکمیل فرم‌ها درخواست خود را برای استقرار در مراکز رشد و پارک علم و فناوری بوشهر ارائه کنند تا پس از ارائه و بررسی طرح از سوی داورهای فنی تخصصی و بازار و تایید ایده از سوی شورای فناوری مراکز رشد استان فضای استقرار در اختیار آنها قرار می گیرد و از خدمات مشاوره‌ای، بازاریابی، تبلیغات و نمایشگاهی، مالکیت فکری و مالی و اعتباری این مجموعه برخوردار شوند.

رزمی‌نیا ادامه داد: تامین فضای اداری، کارگاهی و آزمایشگاهی، بهره‌مندی از اینترنت و سامانه‌های برخط و شبکه، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه‌های کسب و کار، حقوقی، بازار سازی و بازار یابی، فنی و تخصصی ساخت محصول و آشنایی با فرآیند اخذ مجوز صنایع خلاق برخی از خدماتی است که پارک علم و فناوری خلیج فارس می‌تواند به این هسته‌های خلاق و نوآور ارائه کند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس با اشاره به اهمیت تجاری سازی تولیدات فناورانه و خلاق این واحدها، عنوان کرد: عارضه‌یابی کسب و کار و ارائه راهکار برای بهبود، برقرار ارتباط میان واحدهای فناور و مشتریان بالقوه و اطلاع‌رسانی نیازمندی‌های صنعت و تسهیگری برای ایجاد ارتباط میان آنها، کمک به اخذ استاندارد و گواهینامه‌ها و ضمانت قراردادها و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از خدماتی است که در این راستا به واحدهای مستقر در این مجموعه ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: ارائه تسهیلات خدماتی، تحقیقاتی، تجاری سازی، صنعتی سازی و معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای از حمایت‌های مالی پارک‌های علم و فناوری از تیم‌هایی که می‌توانند با ایده نوآورانه خود خلق ثروت کنند.

رزمی‌نیا یادآورشد: در زمان حاضر ۳۰ واحد فناور نرم و هویت‌ساز در پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان بوشهر مستقر هستند که ۱۲ مورد از آنها توانسته‌اند استانداردهای لازم از معاونت علمی رئیس جمهور کسب و گواهی خلاق دریافت کنند.

وی گفت: این واحدها در حوزه‌های صنایع دستی، چرم، تولیدات چوبی، ساخت اسباب‌ بازی، تولید محتوابی دیجیتال و ساخت پلتفرم‌های تخصصی برای انواع سامانه‌ها فعالیت می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر اعلام کرد: اقدامات لازم برای راه اندازی خانه خلاق در استان بوشهر در حال انجام است و خانه‌های خلاق بوشهر و خورموج به زودی راه اندازی می شود.

رزمی‌نیا اضافه کرد: راه اندازی مراکز نوآوری از دیگر برنامه‌های پارک علم و فناوری است که بصورت مشترک با دستگاه ها و صنایع دنبال می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس اظهار امیداواری کرد نخبگان و خلاقانی که در این استان دارای ایده‌های معماری و هنری و علوم انسانی و صنایع نرم هویت‌ساز هستند مسیر خود را در پارک علم و فناوری خلیج فارس پیدا کنند.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 163961
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین