بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/03/01 - 12:20
  • - تعداد بازدید: 328
  • - تعداد بازدیدکننده: 321
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی مطرح کرد:

نخبگان فرهنگی نسبت به ارتقای سواد میراثی جامعه وظیفه دارند/ لزوم دغدغه‌مندکردن آحاد جامعه به موضوع میراث فرهنگی

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی گفت: ارتقای سواد میراثی جامعه در جهت بالابردن مشارکت مردمی از جمله وظایفی است که شایسته است به شیوه نوین از سوی نخبگان فرهنگی به بطن جامعه منتقل و آموزش داده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی ضمن تأکید بر نقش تعیین‌کننده نیروی انسانی در سازمان‌ها و اهمیت توانمندسازی آن گفت: ارتقا و بازنگری رویکردهای حاکم بر نظام آموزشی در جهت شبکه‌سازی و بهره‌مندی از تجارب جهانی و انتقال متقابل این مفاهیم و همچنین معاصرسازی معانی نهفته در سنت‌های زیست در این سرزمین، از جمله مأموریت همکاران بنده در معاونت میراث‌فرهنگی است تا بتوان همچون گذشته نیروی انسانی با انگیزه و با بهره‌وری بالا برای محافظت و صیانت از مواریث فرهنگی ملموس و ناملموس داشته باشیم.

وی افزود: ارتقای سواد میراثی جامعه در جهت بالابردن مشارکت مردمی و دغدغه‌مندکردن آحاد جامعه به موضوع میراث فرهنگی از جمله وظایفی است که شایسته است به شیوه نوین از سوی نخبگان فرهنگی و کارشناسان این حوزه به بطن جامعه منتقل و آموزش داده شود.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی یادآور شد: در همین راستا کارگاه‎های آموزشی به بهانه دستیابی به اهداف و رویکردهای فوق‌الذکر و در راستای توزیع و مدیریت دانش و به عنوان جزئی از تعهدات کشورها برای محافظت از میراث فرهنگی برگزار می‌شود که شایسته است پیوسته و ممتد در طول سال نیز ادامه یابد.

دارابی ابراز امیدواری کرد که به واسطه برگزاری کارگاه‌های آموزشی، شاهد همکاری جامعه جهانی در راستای محافظت مطلوب‌تر از میراث‌فرهنگی ملی و جهانی کشورها باشیم.



***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.


  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 165583
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین