بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/12/15 - 10:09
  • - تعداد بازدید: 1021
  • - تعداد بازدیدکننده: 71
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی مطرح کرد:

نخبگان و متخصصان بومی؛ ضامن توسعه‌یافتگی

احمدی‌زاده گفت: نخبگان و متخصصان هر منطقه، ضامن توسعه‌یافتگی آن هستند؛ در نتیجه عدم‌مهاجرت این افراد یکی از ملزومات توسعۀ همه‌جانبه است.

~/Asset/News/News/Image/kashmar(1).jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هم‌اندیشی دانشگاهیان و مستعدان‌برتر منطقه ترشیز کهن با هدف آشنایی با ظرفیت‌های حمایتی بنیاد ملی نخبگان در حوزه‌های فناوری و نوآوری با حضور رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی برگزار شد.


در این نشست، سید سعیدرضا احمدی‌زاده؛ رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی گفت: نخبگان و متخصصان هر منطقه، ضامن توسعه‌یافتگی آن هستند؛ در نتیجه عدم‌مهاجرت این افراد یکی از ملزومات توسعۀ همه‌جانبه است.


وی با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم بریا فعالیت‌های نخبگانی، افزود: توسعه تنها با دارایی مالی رخ نمی‌دهد بلکه امکانات و امکان‌های موجود باید در خدمت اندیشه و تفکر نخبگانی قرار بگیرد تا بتواند کارآیی لازم را داشته باشد.


احمدی‌زاده در پایان پرهیز از موازی‌کاری و تعریف پروژه‌های علمی با محوریت نیازهای منطقه را از ارکان توسعه‌یافتگی برشمرد و ادامه داد: علم، دانایی، فناوری و توانایی، پایه‌های توسعه و پیشرفت هستند؛ بنابراین نیاز است ضمن ایجاد زیرساخت‌های لازم، متخصصان بومی ایده و اندیشه خود را روی موهبت‌های ذاتی معطوف کنند و در راستای تبدیل داشته‌های منطقه به مزیت‌رقابتی فعال شوند. ایجاد استارت‌آپ نیز می‌تواند زمینه‌ساز گردش مالی بالا در این حوزه‌ها شود.


لازم به ذکر است، در این نشست رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و نوآورانه شهرستان کاشمر، برخی از تسهیلات و حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان از مخترعان و مبتکران را تشریح کرد.


 


 


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 152455
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین