بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/08/24 - 11:07
  • - تعداد بازدید: 413
  • - تعداد بازدیدکننده: 410
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
با هدف حمایت گسترده از جامعۀ نخبگانی استان/

نخستین نشست مجمع خیران نخبه‌پرور چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

نخستین نشست مجمع خیران نخبه‌پرور چهارمحال‌وبختیاری با حضور سرپرست بنیاد نخبگان استان و رئیس دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نخستین نشست مجمع خیران نخبه‌پرور چهارمحال‌وبختیاری با حضور سرپرست بنیاد نخبگان استان، رئیس دانشگاه شهرکرد، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و اعضای هیئت مؤسس مجمع برگزار شد.

در این نشست، یعقوب طادی؛ سرپرست بنیاد نخبگان استان ضمن اشاره به اهمیت شناسایی افراد دارای استعداد برتر و بهره‌گیری از ظرفیت افراد مؤثر، گفت: ایجاد شبکه مجمع خیران نخبه‌پرور کشور در سال جاری در دستورکار عاجل بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته و بر همین اساس بنیاد نخبگان استان نیز به تأسیس «مجمع خیران نخبه‌پرور چهارمحال‌وبختیاری» اقدام کرده است.

سرپرست بنیاد نخبگان استان افزود: تشریح فرآیند تشکیل مجمع خیران نخبه‌پرور، کمک به پشتیبانی از کشف، شناسایی و پرورش استعدادهای برتر و سرآمد در راستای رشد و بالندگی سرمایه‌های خدادادی و ملی، هدایت و حمایت از استعدادهای برتر برای ایجاد فرصت‌های رشد و حضور فعال آنان در جامعه، ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، تقویت تعلق ملی و استانی و مسئولیت‌پذیری میان نخبگان و استعدادهای برتر در راستای برآوردن انتظارات جامعه از آن و همچنین بسترسازی در جهت رفع نیازهای نخبگان و استعدادهای برتر استان، از مهمترین اهداف تشکیل این مجمع است.

در ادامه، یاسر پیرعلی؛ رئیس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه امروزه دانشگاهیان ملزم به ورود به عرصه‌های کارآفرینی هستند، اظهار داشت: اشتغال فارغ‌التحصیلان از مهمترین دغدغه‌های امروز است و امروزه بیش از هر روز نیاز به اشتغال و فناوری داریم.

وی اشتغال جوانان را به عنوان یکی از مهمترین معضلات استان دانست و افزود: کیفی‌سازی نخبگان در راستای اشتغال‌زایی، امری مهم و ضروری است.

پیرعلی با بیان اینکه احداث برج‌های فناور در دستورکار دانشگاه قرار دارد، بیان داشت: طرح بورسیه صنعتی با همکاری بنیاد نخبگان استان و دانشگاه شهرکرد و با مشارکت واحدهای صنعتی استان در حال انجام است و داوطلبانی که در آزمون سراسری ۱۴۰۲، رتبه‌های برتر کشوری کسب کرده‌اند و یا جزء ۱۰ درصد برتر آزمون سراسری در استان بودند، پس از مصاحبه تخصصی، همزمان با تحصیل در دانشگاه شهرکرد در واحدهای اقتصادی مشغول خواهند شد.

در این نشست، اعضای هیئت مؤسس این مجمع به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص تشکیل مجمع پرداختند. تشکیل کارگروه جهت به‌کارگیری بهترین راه برای رسیدن به اهداف مجمع، حمایت مسئولین استانی از مجمع، به‌کارگیری نیروهای دغدغه‌مند در رسیدن به اهداف مجمع، تعیین جایزه به نام خیرین، الگوسازی چهره‌های خیرین، استفاده از مساجد به عنوان مجتمع‌های فرهنگی و مذهبی، شناسایی استعدادهای برتر و نگهداشت نخبگان، شناسایی ظرفیت‌های خیرین، فرهنگ‌سازی جذب خیرین به سمت پژوهش، فناوری و آموزش، از جمله مباحث مطرح شده بود.

در پایان این نشست، یعقوب طادی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان، یاسر پیرعلی، مجتبی بنیادیان، عباس قنبری عدیوی، مهران جوانبخت، نادر ریاحی، رضا ایمانی، محمدباقر بنی‌طالبی، طیبه شریفی، مرضیه گرامی و بهاره بنی‌طالبی به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره، اسلان خالدی‌فر و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید صفی شلمزاری به عنوان اعضای علی‌البدل هیئت مدیره، الهام زارعان به عنوان بازرس اصلی و محسن محمودی به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

همچنین یعقوب طادی به عنوان مدیرعامل، دکتر مجتبی بنیادیان به عنوان رئیس هیئت‌مدیره، عباس قنبری عدیوی به عنوان نائب رئیس هیئت مدیره و بهاره بنی‌طالبی به عنوان خزانه‌دار انتخاب شدند.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 168282
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین