بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/11/08 - 13:14
  • - تعداد بازدید: 186
  • - تعداد بازدیدکننده: 182
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
نخبگان و حل مسائل اساسی کشور/

نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد/ ارائه راه‌حل‌هایی برای برون‌رفت از مشکلات حوزه بادام در استان

نشست هم‌اندیشی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال بختیاری با اعضای هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هم‌اندیشی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اعضای هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان و جمعی از صاحب‌نظران و نخبگان حوزۀ اقتصادی برگزار شد.

در این نشست، محمدکاظم منزوی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ضمن اشاره به اهمیت تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در استان و ضرورت فکرآفرینی، گفت: هدف از این جلسه تبیین جایگاه زنجیره‌های ارزش راهبردی است.

وی بر اهمیت هم‌فکری جمعی تاکید و با اشاره به نقش مهم هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی در ارتقا و توسعه استان، افزود: توجه به علم و دانش و تخصص نخبگان در حل مسائل اقتصادی، صنعت و کشاورزی استان، اولویت امروز استانداری است که برای تحقق آن، شناسایی قابلیت‌های استان و اجرایی کردن آنها ضرورت دارد.

منزوی با تأکید بر لزوم توسعۀ صادرات محصولات استان به ویژه در صنعت غذایی، خاطر‌نشان کرد: بادام، مهمترین حلقه در زنجیرۀ غذایی استان است که اگر این حلقه با حضور نخبگان به ارتقاء کیفیت محصولات و نوارزش‌آفرینی ختم شود، قطعاً نتایج مثبت آن تمام اقتصاد استان را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد به ویژه این‌که چهارمحال و بختیاری، اولین استان کشور در زنجیرۀ ارزش بادام است. نیل به این هدف نیازمند همکاری و تعامل گروهی نخبگان است.

در ادامه، یعقوب طادی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان نیز با بیان این‌که تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی از طرح‌های اصلی بنیاد ملی نخبگان است، گفت: مسئله‌یابی و یافتن مشکل و چالش و استفاده از اندیشه نخبگانی برای حل آنها، از مهمترین اهداف این هیئت‌ها است. ایجاد خودباوری در مستعدان برتر و نخبگان و صاحب‌نظران و احساس مفید بودن در حل مسائل و همچنین ارتباط بین دانشگاه، صنعت و کشاورزی از دیگر اهداف هیئت‌های اندیشه‌ورز است.

وی افزود: سه هیئت اندیشه ورز «زنجیره ارزش راهبردی بادام»، «آب و محیط زیست» و «اجتماعی» با مشارکت بنیاد نخبگان استان و استانداری تشکیل شده که در همایش ملی گفت‌وگوی نخبگان، از هیئت اندیشه‌ورز زنجیره ارزش راهبردی بادام و همچنین استاندار چهارمحال و بختیاری تقدیر شد که این امر نشان از موفقیت بنیاد نخبگان استان و استانداری در پیشبرد هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی دارد.

طادی با اشاره به نقش مهم دانشگاه در پویایی هیئت‌های اندیشه‌ورز، ادامه داد: امید است این جلسات برای مسائل دیگر حوزه اقتصادی نیز به صورت منظم برگزار شود.

بیژن آل‌ابراهیم؛ دبیر هیئت اندیشه‌ورز زنجیره ارزش راهبردی بادام نیز مطالبی در خصوص ارزش زنجیره بادام در سطح ملی و بین‌المللی ارائه داد و به صورت کامل به ساختارشناسی مسئله و تبیین مشکلات در حوزه بادام در استان پرداخت و در نهایت راه‌حل‌هایی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی ارائه داد.



***

ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید
.

 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 169593
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین