بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/11/28 - 09:08
  • - تعداد بازدید: 543
  • - تعداد بازدیدکننده: 124
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان گیلان مطرح کرد:

نقش مهم مراکز رشد در زنجیرة فناوری و کارآفرینی

اصفهانی با اشاره به اهمیت مراکز رشد دانشگاهی و نقش آنها در توسعة فرهنگ کارآفرینی، گفت: افزایش این مراکز یکی از زیرساخت‌های لازم برای نهادینه‌شدن فرهنگ کارآفرینی است.

~/Asset/News/News/Image/اصفهانی گیلان.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور آشنایی نخبگان و مستعدان‌برتر با نیازهای واقعی استان و دستاوردهای محققان بومی در شرکت‌های فعال و موفق حوزه فناوری‌های نرم، برنامة بازدید از این شرکت‌ها با همکاری بنیاد نخبگان استان گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد.



در این برنامه، مسعود اصفهانی؛ رییس بنیاد نخبگان استان گیلان، گردش اطلاعات و دانسته‌ها را یکی از اقدامات مهم برای افزایش اثرگذاری اجتماع نخبگانی دانست و گفت: این اقدام سبب می‌شود رموز موفقیت و شکست، بیش از پیش عیان و زمینه‌ برای هم‌افزایی و همکاری نخبگان و مستعدان فراهم شود.



وی افزود: موضوع کارآفرینی سبب شد دانشگاه‌های نسل اول و دوم در مسیر تبدیل به دانشگاه نسل سوم که بر محور کارآفرینی استوار است، قرار بگیرند و دانشجویان و دانش‌آموختگان با اصول و مبانی کارآفرینی آشنا شوند.



اصفهانی ادامه داد: قرار گرفتن دانشگاه در مسیر تبدیل به نسل سوم، ابزارها و اقداماتی مانند تشکیل مراکز رشد، مراکز نوآوری، کارخانه‌های نوآوری و کسب‌وکارهای نوین و خلاقانه را نیاز دارد.



رییس بنیاد نخبگان گیلان تصریح کرد: مراکز رشد دانشگاهی نقش مهمی در تبدیل سواد به کسب‌وکار و نوآوری دارند که خوشبختانه در این حوزه دانشگاه‌های بسیاری فعال شده‌اند. دانشگاه آزاد اسلامی رشت نیز در این حوزه عملکرد بسیار مطلوبی داشته تا جاییکه دانشجویان این دانشگاه چند شرکت موفق در حوزه فناوری‌های نرم را ایجاد کرد‌ه‌اند.



شریعتی؛ رییس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز با اشاره به نقش مهم دانشگاه در خودکفایی کشور و کم‌اثرکردن تحریم‌های ظالمانه، گفت: دانشگاه‌ها با

عملیاتی‌کردن پژوهش‌ها و تحقیقات علمی، اثرگذاری بالایی در رفع نیاز صنایع و جامعه دارد.



وی مراکز رشد را بخشی از زنجیره فناوری و کارآفرینی دانست و گفت: این مراکز در کنار پارک‌های علم‌وفناوری و مراکز نوآوری، نقش حمایتی ویژه‌ای در توسعة فرهنگ کارآفرینی دارند.



در ادامة این برنامه، شرکت‌کنندگان با همراهی مدیران و محققان، از شرکت‌های فعال و موفق حوزه فناوری‌های نرم مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی رشت بازدید کردند.
  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 150125
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین