بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/06/03 - 10:34
  • - تعداد بازدید: 1002
  • - تعداد بازدیدکننده: 70
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
نمایندۀ ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی:

نهادینه‌شدن فرهنگ نخبگانی زیربنای پیشرفت منطقه‌ای است

آیت‌الله یعقوبی با اشاره به لزوم حمایت دستگاه‌ها و نهادهای درون‌استانی و سمت‌دهی نیات خیر به سمت توسعۀ علم و فناوری، گفت: نهادینه‌شدن فرهنگ نخبگانی اساس پیشرفت است.

~/Asset/News/News/Image/pho33-31.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای برگزاری دیدارها و نشست‌های هم‌اندیشی و هم‌افزایی بین‌دستگاهی، رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان‌شمالی با نمایندۀ ولی‌فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کرد.


در این نشست، آیت‌الله یعقوبی؛ نمایندۀ ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان برای هدایت و حمایت از جامعۀ نخبگانی، گفت: بسیاری از اندیشمندان و دانشگاهیان استان از ظرفیت‌ها و امکانات سخت‌افزاری خوبی برخوردار هستند که می‌توان با ایجاد فرهنگ مناسب، آنان را برای حمایت از دیگر نخبگان و مستعدان‌برتر ترغیب کرد.


وی افزود: شفاف‌سازی نحوه حمایت و ایجاد سازوکار منطقی و مشخص برای پشتیبانی از ایده‌ها و استعدادهای‌ نخبگانی برای عملیاتی‌شدن می‌تواند مسیر پیشرو را تسهیل کند.


نمایندۀ ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی نهادینه‌شدن فرهنگ نخبگانی در جامعۀ بومی را الزامی دانست و بر بکارگیری همۀ ظرفیت‌های موجود برای رشد این فرهنگ تأکید و تصریح کرد: برای این مهم حتی می‌توان از تریبون‌های نمازجمعه برای معرفی نخبگان، نقش مهم آنان در توسعۀ بومی و خدمات ارزندۀ آنان استفاده است. 


در ابتدای این نشست، بخشی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان‌شمالی نیز، این استان را گنجینه‌ای از نیروهای انسانی خلاق و کارآفرین دانست و گفت: حمایت‌ دستگاه‌های درون‌استانی و همچنین حضور فعال خیران و واقفان یکی از ملزومات کنونی برای عملیاتی‌شده ایده‌ها و طرح‌های نخبگانی است.


وی افزود: خیران بسیاری در استان وجود دارند که غالباً داشته‌ها و ظرفیت‌های خود را در بخش‌های مورد نیاز عمرانی هزینه می‌کنند در حالیکه می‌توان با ایجاد فرهنگ نخبگانی و آگاهی‌بخشی به آنان، زمینه را برای حضور بیشتر ظرفیت‌های خیریه در حوزه‌های علم و فناوری فراهم کرد.


بخشی در پایان یادآور شد: هرگونه هزینه در حوزه‌های ارتقاء توانمندی و هدایت نیروی نخبه و مستعد استان، سرمایه‌گذاری ارزنده‌ای برای توسعه و پیشرفت کشور محسوب می‌شود.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 154604
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین