بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/10/03 - 10:15
  • - تعداد بازدید: 943
  • - تعداد بازدیدکننده: 56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در گرگان/

نکوداشت «محمدامین میرفندرسکی» برگزار می‌شود

نکوداشت «محمدامین میرفندرسکی» استاد برجستۀ معماری کشور در گرگان برگزار می‌شود.

~/Asset/News/News/Image/Captur.PNG

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای تکریم خدمات و فعالیت‌های نخبگانی و الگوسازی از مفاخر بومی، مراسم نکوداشت «محمدامین میرفندرسکی» استاد برجستۀ معماری کشور به همت بنیاد نخبگان استان گلستان برگزار می‌شود.


در همین رابطه، ابوالقاسم خزاعیان؛ رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان با تأکید بر اهمیت نکوداشت و الگوسازی از سرآمدان ملی، گفت: بنیاد نخبگان استان در راستای سند راهبردی کشور در امور نخبگان و باهدف معرفی و تکریم سرآمدان و مشاهیر استانی و الگوسازی از آنان، برنامه تکریم و الگوسازی از دکتر محمدامین میرفندرسکی؛ استاد معماری ایران را طراحی کرده است.


وی افزود: زنده‌یاد دکتر میرفندرسکی، نسلی نو از معماران ایرانی را که در آثارشان به چیزی بیش از زیبایی بصری و کمپوزیسیون فرمی (آنگونه در بوزآرت پاریس مدنظر بود) تربیت کرد. آنان این روش را «معماری انسانی» می‌نامیدند و مسائل اجتماعی، ادبیات، شعر و فلسفه را اساس مبانی نظری معماری خود قرار می‌دادند. این استاد برجسته به دلیل فعالیت‌های نوین و بی‌نظیر خود، به‌ عنوان «مرد معماری و مرمت ایران» شناخته‌شده است.


دکتر محمدامین میرفندرسکی، در سال 1310 در شهر گرگان بدنیا آمد. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه تهران، به ایتالیا رفت و وارد دانشگاه فلورانس شد و در سال 1341 تحصیلات خود را در مقطع دکتری در رشته معماری و شهرسازی به انجام رساند.


ایجاد تحول در سیستم آموزش سنتی در دانشکده هنرهای زیبا را می‌توان از مهم‌ترین دستاوردهای این استاد برجسته دانست. دکتر میرفندرسکی در سال 1361 به‌عنوان استاد مدعو در دانشکده معماری کمبریج و در سال 1364 در سمت استاد مدعو در پلی‌تکنیک معماری آکسفورد به تدریس مشغول بود.


لازم به ذکر است، مراسم نکوداشت «محمدامین میرفندرسکی» استاد برجستۀ معماری کشور، ششم دی‌ماه در گرگان برگزار خواهد شد.


 


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 151174
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین