بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/06/26 - 10:07
  • - تعداد بازدید: 59
  • - تعداد بازدیدکننده: 55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در یک نشست هم‌اندیشی مطرح شد:

همکاری با نخبگان ایرانی خارج از کشور ضرورت دارد

در یک نشست هم‌اندیشی بر لزوم افزایش همکاری‌های بین‌المللی در راستای شبکه‌سازی نخبگان و همکاری‌های بین‌المللی تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، نشست هم‌اندیشی رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام با سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان ایلام برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد ایدی رئیس بنیاد نخبگان استان ضمن خوشامدگویی؛ به بیان اهداف و ماموریت های این بنیاد پرداخت.

رئیس بنیاد نخبگان استان اظهار داشت: مهمترین مشخصه فرد نخبه، خدمت‌رسانی و اثرگذاری در رشد و تعالی و پیشرفت جامعه است.

وی با اشاره به ظرفیت نخبگان خارج از ایران افزود: همکاری با نخبگان ایرانی خارج از کشور جهت بهره‌مندی از ظرفیت و توان علمی آنها از برنامه های بنیاد ملی نخبگان است.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی از توان وزارت امور خارجه در این خصوص افزود: دیپلماسی اقتصادی با توجه به ظرفیت ویژه منطقه، همکاری های علمی و فرهنگی با همکاری مشترک بنیاد نخبگان و وزارت امور خارجه امکان پذیر است.

ایدی با تاکید بر همکاری های دوجانبه افزود: این همکاری می تواند زمینه ساز تبادل دانش میان متخصصان ایرانی و خارجی، آموزش متقابل در زیست بوم فناوری و نوآوری، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت در حوزه های تخصصی، نفت، شیمی، گیاهان دارویی و...؛ فراهم سازی شرایط جهت حضور محققان برجسته دو کشور در دانشگاه ها و پژوهشکده ها و انجام پروژه های تحقیقاتی و خاصه فعالیت کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان در حوزه بین المللی است.

در ادامه مجید قاضی زاهدی سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در ایلام به بیان ظرفیت ها و پتانسیل های استان پرداخت و افزود: استان ایلام دارای قابلیت های برجسته ای است که این ویژگی ها ایلام را متمایز می کند.

قاضی زاهدی نیز با اشاره به متخصصان ایرانی خارج از کشور بیان داشت: همکاری و شبکه سازی نخبگان بین المللی می تواند در توسعه کشور تاثیرگذار باشد.

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در ایلام با استقبال از برنامه های بنیاد نخبگان استان ایلام، آمادگی خود را جهت عقد تفاهم نامه همکاری اعلام کرد.


***


برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 173152
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین