بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/10/05 - 10:48
  • - تعداد بازدید: 15245
  • - تعداد بازدیدکننده: 13401
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در نشست بررسی چالش‌های صنعت شیلات مطرح شد:

همکاری نخبگان با بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی، رفع مشکلات را در پی دارد/ضرورت افزایش تعامل بنیاد نخبگان با دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

در نشست هم‌اندیشی بنیاد نخبگان استان سیستان و بلوچستان و دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار بر لزوم طراحی و اجرای مشترک برنامه‌های مهارت‌افزایی و توانمندسازی تأکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به همت بنیاد نخبگان استان سیستان و بلوچستان و با همکاری دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، نشست هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، تولید‌کنندگان و سرمایه‌گذاران جهت بررسی چالش‌ها، فرصت‌ها و راهکارهای موجود در صنعت شیلات استان در این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست که با حضور رؤسای بنیاد نخبگان استان و دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد، ضمن تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های هر دو نهاد، بر لزوم طراحی و اجرای مشترک برنامه‌های مهارت‌افزایی و توانمندسازی تأکید شد.

بررسی مشکلات و چالش‌ها و در عین حال فرصت‌ها و راهکارهای موجود در صنعت شیلات استان، همکاری با بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات موجود با کمک نخبگان و ارائه راه‌حل‌های علمی و دانش‌بنیان برای برون‌رفت از چالش‌های موجود و توسعۀ صنعت شیلات، از مهمترین موضوعات مطرح‌شده در این نشست بود.

سطح برداشت260،000 تن از آبزیان استان در سال، مصرف بالای آبزیان در صنعت کنسروسازی، تک‌محصولی بودن صنعت شیلات و تبعات منفی آن، سنتی بودن روش‌های صید و نیاز به استفاده از فناوری روز، ظرفیت کم حوضچه‌های صیادی، فقدان زیرساخت‌های صادراتی، نبود یا کمبود امکاناتی مانند کانتینرهای سرد خانه‌دار جهت صادرات به بنادر دور، ضعف در نظارت (یگانهای حفاظت از آبزیان) و صید غیرمجاز، مشکلات متعدد در تأمین نهاده‌های آبزی‌پروری، از دیگر موراد بیان‌شده در این برنامه بود.

در پایان مقرر شد برای حل مشکلات موجود و یافت راه‌حل‌های منطقی و علمی، همکاری و تعامل بنیاد نخبگان استان با دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به صورت هدفمند افزایش یابد.

***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 162801
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین